خلاصه کتاب بازاریابی محتوایی حماسی (Epic Content Marketing) همراه با دانلود رایگان

(1 رای)
975
100

چگونه داستان متفاوتی بگویید، در میان انبوه جمعیت بدرخشید و با بازاریابی کمتر مشتریان بیشتری به دست آورید

بازاریابی محتوایی حماسی

نویسنده: جو پولیتزی

انتشارات:  McGraw-Hill Education

سال انتشار: 24 سپتامبر 2013

امتیاز کاربران در سایت آمازون: 6/4

 

خلاصه کلی

کتاب «بازاریابی محتوایی حماسی» (2014) گام به گام شما را راهنمایی می‌کند تا در یکی از نوآورترین راهکارهای امروزی برای بازاریابی محصول مهارت پیدا کنید. شناختن مخاطبان و کنار هم قرار دادن افراد در قالب یک تیم محتوایی خبره، تنها بخشی از عوامل اصلی برای دستیابی به یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق و پیشروی در بازار رقابتی است.

این خلاصه کتاب برای چه کسانی مفید است؟

  • کارآفرینانی که می‌خواهند ایده‌هایشان را به بهترین نحو به بازار عرضه کنند
  • شرکت‌هایی که می‌خواهند به متخصص مورد اعتمادی در زمینه کاریشان تبدیل شوند
  • مدیران بازاریابی که به دنبال راه جدیدی برای ادامه مسیر شغلی‌ خود هستند

دانلود رایگان خلاصه کتاب بازاریابی محتوایی

اگر می‌خواهید فایل این خلاصه کتاب را رایگان دریافت کنید، لطفا ایمیل خود را وارد کنید.

کتاب بازاریابی محتوایی

درباره نویسنده

جو پولیتزی استراتژیست بازاریابی محتوا، سخنران و بنیان‌گذار «مؤسسه بازاریابی محتوایی» است که بزرگ‌ترین رویداد بازاریابی محتوایی را در آمریکای شمالی برگزار می‌کند. هم‌چنین یکی از نویسندگان کتاب‌های «محتوا نویسی»، «جلب مشتری» و «مدیریت بازاریابی محتوا» است.

جو پولیتزی

یاد بگیرید چگونه مشتریان را با محتوای آموزشی جذب کنید.

روهیت بارگاوا که نظارت‌گر روند بازار است، در خلال پیش‌بینی‌های اخیرش اصطلاحی به نام «بازاریاب بی‌علاقه» را توضیح داد. بارگاوا معتقد است که به زودی بازاریابی به شکلی که امروز وجود دارد (رقابت بر سر این‌که محصولتان از محصول بقیه رقبا بهتر است) منسوخ می‌شود.

در عوض بازاریابی متفکرانه که ارزشی را ارائه می‌کند، جای تبلیغات متداول پر سروصدا را می‌گیرد و پیام‌هایی رایج می‌شود که نه بر مزیت‌های محصول بلکه بر نیازهای مصرف‌کننده تمرکز می‌کنند.

آینده بازاریابی متعلق به بازاریابی محتوا و آینده کسب‌وکار متعلق به شرکت‌هایی خواهد بود که بتوانند پیامشان را به بهترین نحو به گوش مشتریان برسانند، مخاطبانشان را به خوبی بشناسند و برای آن‌ها داستانی متقاعدکننده بگویند.

مطالعه این خلاصه کتاب، برای رقابت کردن و ساختن استراتژی بازاریابی محتوا از پایه به شما کمک می‌کند.

در این خلاصه کتاب یاد می‌‌گیرید که:

  • چرا یک داستان خوب، قدرتمندتر از محصول خوب است
  • چرا موثرترین ایده‌های بازاریابی ارزان هستند
  • چگونه به اشتراک‌گذاشتن محتوای دیگران به فروش بهتر خدمات شما کمک می‌کند

بازاریابی محتوا کمک می‌کند تا با ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتریان، توجه آن‌ها را جلب کنید.

بازاریابی همه جا وجود دارد. به‌طور متوسط هر نفر روزانه با 5000 پیام تبلیغاتی بمباران می‌شود!

به عنوان یک مصرف‌کننده به‌ندرت پیش می‌آید که در طول روز در معرض تبلیغات قرار نگیرید. از طرف دیگر اگر کسب‌وکاری دارید، باید با این هیاهوی همیشگی تبلیغات مبارزه کنید تا تبلیغتان را به گوش مشتری برسانید.

 

برای موفقیت در این مسیر، باید اشتباه اصلی تبلیغات سنتی را درک کنید. مشتریان به محصول یا خدمات شما اهمیتی نمی‌دهند. مشتریان به خودشان اهمیت می‌دهند.

اگر فقط خصوصیات خوب محصولتان را فهرست کنید، هیچ‌کس به پیام تبلیغاتی‌ شما توجه نخواهد کرد بنابراین بهتر نیست به مشتریانتان کمک کنید که بفهمند این ویژگی‌ها چگونه زندگیشان را تغییر می‌دهد؟

به این کار بازاریابی محتوا می‌گویند؛ رویکرد جدید بازاریابی که به شما این امکان را می‌دهد که توجه مشتریان را جلب کنید.

شرکت جان دییر که در زمینه کشاورزی تخصص دارد، بازاریابی محتوا را وارد استراتژی خود کرده‌است. مجله این شرکت به نام «مزرعه» تنها یک کاتالوگ فروش نیست بلکه مجله‌ای است که کشاورزان را از آخرین فناوری‌های کشاورزی و روش استفاده از آن‌ها آگاه می‌کند. شرکت دییر با ارائه توصیه‌های قابل ‌اعتماد، تقاضا برای محصولات خود را افزایش می‌دهد.

بازاریابی محتوا از استراتژی‌هایی استفاده می‌کند که اعتماد مصرف‌کننده را جلب می‌کند و نسبت به بازاریابی سنتی هزینه بسیار کم‌تری دارد.

شرکت سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر «اپن ویو» در سال 2009 وبلاگی ایجاد کرد و دیدگاه شرکت را درباره موضوعات مورد علاقه کارآفرینان مانند بازاریابی و مسائل مالی در آن مطرح کرد. طی سه سال حدود 18000 نفر در این وبلاگ مشترک شدند.

اگر اپن ویو تصمیم گرفته بود از روش‌های سنتی‌ مانند بیلبورد یا تبلیغات تلویزیونی مشتری جذب کند، هزینه‌های بازاریابی آن بسیار زیاد می‌شد. این در حالی است که اداره وبلاگ بسیار ارزان بود.

وقتی اپن ویو مجموعه مطالب آموزشی، پادکست‌ها و ویدئوهایش را گسترش داد، به منبع مورد اعتمادی برای کارآفرینانی تبدیل شد که می‌خواست آن‌ها را جذب کند.

ابتدا از طریق محتوا به مخاطبانتان آگاهی بدهید، سپس تخصصتان را ثابت کنید و در نهایت با داستانتان آن‌ها را متقاعد کنید.

بهتر است قبل از اقدام، هدف شرکت خود از بازاریابی محتوا را مشخص کنید.

سه سطح در بازاریابی محتوا وجود دارد که هر یک نتیجه متفاوتی می‌دهد. بگذارید این سه سطح را بررسی کنیم: آگاهی دادن با محتوا، رهبر فکری بودن و داستان‌سرایی.

 

سطح اول بازاریابی محتوا، آگاهی دادن به وسیله محتواست. در این سطح، محتوای شما سروصدای تبلیغات متداول را کنار می‌زند تا آگاهی از محصولتان بیشتر شود.

استراتژی «تنون تورز» که یک ارائه‌دهنده تور گردشگری ایرلندی است، مثال خوبی از بازاریابی محتوا در سطح آگاهی به وسیله محتوا است. این شرکت وبلاگی دارد که فرهنگ ایرلند و مراسم‌های محلی آن را توضیح می‌دهد. این وبلاگ به سادگی محتوایی ارائه می‌کند که احتمالاً برای مشتریان بالقوه این تور جالب است؛ اگر خوش‌بینانه نگاه کنیم این محتوا می‌تواند به قدری جالب که بخواهند در یکی از تورهای این شرکت ثبت‌نام کنند.

آیا این استراتژی آگاهی از محتوا برای رشد کسب‌وکار «تنون» کافی بود؟ در میان یک بازار رقابتی، شرکت تنون توانست با راه‌اندازی وبلاگ آموزشی تعداد بازدیدکنندگانش را 54 درصد افزایش دهد.

با این حال اگر می‌خواهید کاری بیش از آگاهی‌بخشی انجام دهید، پس برای سطح بعدی، یعنی «رهبر فکری بودن» آماده هستید.

 

رهبری فکری یعنی شما به‌عنوان یک برند به‌منظور تثبت شرکتتان به‌عنوان متخصص صنعت، محتوایی تولید می‌کنید که ارزشی فراتر از دامنه محصولتان ارائه می‌کند.

 شرکت سرمایه گذاری مخاطره‌پذیر اپن ویو نمونه‌ای از رهبر فکری است. این شرکت خدماتی فراتر از خدمات پایه‌ای خود ارائه می‌دهد و برای کارآفرین‌ها پاسخ‌هایی فراهم می‌کند که جای دیگری نمی‌توانند آن را پیدا کنند. افرادی که برای کسب اطلاعات به سایت این شرکت مراجعه می‌کنند، به احتمال زیاد از خدمات آن نیز استفاده می‌کنند.

اگرچه رویکرد رهبری فکری اپن ویو پیشرفته و سطح بالاست، بازاریابی محتوا سطحی بالاتر هم دارد و آن داستان‌سرایی است.

 

با داستان‌سرایی بین مشتریان و برندتان پیوندی عاطفی برقرار می‌کنید.

فرض کنید مالک کسب‌وکاری هستید که می‌خواهید از میان دو تأمین‌کننده یکی را انتخاب کنید. هر دو شرکت موفق و معتبر هستند اما پیام برند یکی از شرکت‌ها بی‌درنگ توجه شما را جلب می‌کند. پیام این شرکت چه خصوصیتی دارد که شما را جذب می‌کند؟

بنیان‌گذار شرکت می‌گوید از زمان کودکی به محیط زیست علاقه شدیدی داشته و از تجربه‌های خود در رهبری پروژه‌های زیست محیطی محلی توضیح می‌دهد. پیام کلی برند متقاعدکننده است و نشان می‌دهد این شرکت می‌خواهد دنیا را به‌شکلی تغییر دهد که افراد به آن اهمیت می‌دهند.

داستان شرکت از لحاظ عاطفی جذاب و صادقانه است و در نتیجه افراد را متقاعد می‌کند از خدمات این شرکت استفاده ‌کنند!

مخاطبتان را بشناسید! وقتی مخاطب را می‌شناسید، محتوای هدفتان را می‌شناسید و عده‌ای آن را دنبال می‌کنند.

وقتی مبانی بازاریابی محتوا را درک کردید و فهمیدید در چه سطحی می‌خواهید عمل کنید، زمان آن رسیده که محتوا تولید کنید.

برای این کار باید بدانید با چه کسی می‌خواهید حرف بزنید و مخاطبتان دقیقاً کیست؟

برای پی بردن به پرسونای مخاطبانتان، از خود سؤالاتی بپرسید. آن‌ها چه کسانی هستند؟ چند سال دارند؟ یک روز معمولی در زندگی آن‌ها چگونه است؟ درآمد آن‌ها چه قدر است؟ و مهم‌تر از همه، چرا باید محصول‌ شما برای این افراد اهمیت داشته باشد؟

برای مثال، پرسونای مخاطب برای شرکت خدمات مالی ممکن است چنین باشد: مردی چهل‌ساله، متأهل و دارای دو فرزند، که به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کند، سفرهای کاری زیادی می‌رود و با شرکت‌های خدمات مالی ارتباط دارد.

اکنون که پرسونای مخاطب خود را می‌شناسید، وقتی تولید محتوا می‌کنید باید دغدغه‌های احتمالی او را حل کند. برای مثال مشتری فرضی‌ ممکن است به افتتاح سپرده برای فرزندانش علاقه‌مند باشد یا شاید بخواهد درآمدش را برای آینده بهتر سرمایه‌گذاری کند.

آگاهی از پرسونای مخاطب همچنین کمک می‌کند که محتوای هدفی را پیدا کنید که ارزش ویژه‌ای به مخاطب ارائه می‌کند.

برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه لوازم حیوانات خانگی هستید، نوشتن مطالب کلی درباره لوازم حیوانات خانگی آسان‌ترین کار است ولی مطالب زیادی درباره این موضوع وجود دارد! حال اگر بدانید پرسونای مخاطبتان مسن است و به مسافرت با حیوان خانگی علاقه دارد، با ترکیب این دو موضوع بسیار موفق می‌شوید! محتوای هدف خود را پیدا می‌کنید و‌ از همان روز می‌توانید مسیر تبدیل شدن به متخصص سفر بازنشستگان با حیوان خانگی را آغاز کنید.

محتوا باید تولید شود! تیم محتوای خبره‌ای بسازید و منظم باشید تا کارها روی روال صحیحی پیش روند.

اطلاع از این ‌که چه نوع محتوایی می‌خواهید مهم است اما چالش بزرگ‌تر خلق محتوای خوب است.

برای این‌که بازاریاب محتوای موفقی باشید، باید افراد مستعدی برای سه نقش معین پیدا کنید.

اولین فرد، مدیر ارشد محتواست. این فرد بر همه طرح‌های بازاریابی محتوا نظارت می‌کند تا مطمئن شود که با استراتژی کلی بازاریابی شرکت هم‌خوانی دارند.

در حالت ایده‌آل، بهتر است این فرد سابقه روزنامه‌نگاری و مدرک MBA داشته باشد؛ علاوه بر این مدیر محتوا باید بداند که چگونه برای گروه‌های مختلف محتوا تولید کند و در صورت نیاز آسیب‌های به وجود آمده را مدیریت کند.

دومین فرد، مدیر ویراستاری است که با تولیدکننده‌های محتوا کار می‌کند. این تیم، محتوای مورد نظر شما را تولید می‌کنند. تولیدکننده‌های محتوا اغلب نویسنده‌های فریلنسری هستند که در زمینه نوشتن مقاله بر مبنای پرسونای مخاطب‌های شرکت‌ و محتوای هدف مهارت دارند.

مدیر ویراستاری اطمینان حاصل می‌کند که مقاله‌ها به‌موقع تحویل داده شوند، آن‌ها را ویرایش می‌کند و زمان انتشارشان را تعیین می‌کند. مدیر ویراستاری همچنین اطمینان حاصل می‌کند محتوای شما برای موتورهای جست‌وجو بهینه باشند.

در نهایت، نفر سوم مدیر صدای مشتری است. این فرد اطمینان حاصل می‌کند محتوای شما اثر بازاریابی مطلوب را داشته‌باشد. مدیر صدای مشتری بر واکنش مخاطب‌ها نسبت به محتوای شما نظارت می‌کند. برای این کار، بیشتر در شبکه‌های اجتماعی نظر‌های آن‌ها را دنبال می‌کند.

مسئله مهم دیگر این است که به تقویم محتوا نیاز دارید تا همه اعضای گروه طبق برنامه کارشان را انجام دهند. بخش مهمی از تقویم محتوا فهرستی الویت‌بندی‌شده است. این فهرست، محتوای موجودی که به بازطراحی نیازمند است، محتوای در حال توسعه و محتوای برنامه‌ریزی‌شده برای آینده نزدیک می‌شود.

برای مثال، تقویم محتوای وبلاگ یک شرکت می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سه مطلب ویرایش‌شده در انتظار ویرایش تصویر
  • دو مطلب در حال ویرایش که باید تا پنج‌شنبه آماده شوند
  • بازبینی و تأیید همه مطالب بلاگ که باید تا جمعه تمام شوند

تقویم محتوایی

برای تبلیغ گسترده‌تر محتوایتان از استراتژی‌های اشتراک‌گذاری و بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌و‌جو استفاده کنید.

فرض کنید استراتژی خوبی طراحی کرده‌اید و تیم محتوایی هم ایجاد کرده‌اید. مرحله بعدی چیست؟ اکنون باید بفهمید چگونه می‌توانید محتوایتان را ترویج کنید.

شبکه‌های اجتماعی اصلی‌ترین وسیله تبلیغات هستند اما از کدام باید استفاده کنید؟ آیا می‌خواهید از فیسبوک استفاده کنید تا به بیشترین افراد ممکن دسترسی پیدا کنید؟ با این انتخاب رقیبان بیشتری خواهید داشت.

شاید بخواهید از سایت‌هایی که مخاطبان کمتر اما خاص‌تری دارند، استفاده کنید. با این کار مخاطبانی را هدف قرار می‌دهید که می‌دانید موضوعی را که درباره آن صحبت می‌کنید، دوست دارند.

پس از انتخاب قطعی رویکردی متناسب با اهدافتان، ابتدا یک استراتژی ایجاد کنید که بیشترین امکان خوانده شدن و اشتراک‌گذاری را برای کارتان به ارمغان می‌آورد. می‌توانید رویکرد 4-1-1 به رسانه‌های اجتماعی را لحاظ کنید که اندرو دیویس در کتابش با عنوان برندپردازی خلق کرده‌است.

در این رویکرد به به‌ازای هر شش محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، چهار مورد را از افراد اثرگذار مثل وبلاگ‌نویس‌ها یا رسانه‌های خبری انتخاب کنید تا با شخصیت‌های مطرح صنعتی که در در آن فعالیت می‌کنید ارتباط برقرار کنید. احتمالا این افراد هم محتوای شما را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند.

بعد یک مورد از محتوا‌هایی که به اشتراک می‌گذارید را خودتان تولید کنید. در نهایت یک محتوا مرتبط با فروش به اشتراک بگذارید؛ این محتوا می‌تواند بن خرید، کد تخفیف یا آگهی محصول باشد.

 

راه دیگری که نشان می‌دهد محتوایتان برای اشتراک گذاری در محیط آنلاین مناسب است قابل جست‌وجو بودن محتوا است. با استفاده از سئو می‌توانید به این هدف برسید.

کلیدواژه‌ها به سئو کمک می‌کنند. وب‌سایت‌هایی مثل SEMrush به شما کمک می‌کنند کلیدواژه‌های مناسب‌تری انتخاب کنید تا وقتی افراد درباره موضوعی جست‌وجوی می‌کنند، محتوای شما را پیدا کنند.

برای اساس آزمایش‌های نویسنده در هر بخش 150 تا 200 کلمه‌ای از محتوا باید یک کلیدواژه بگنجانید. بر اساس آزمایش‌های او با این کار تعداد بازدید محتوا دو برابر می‌شود!

برای اطمینان از اثرگذاری محتوایتان از ابزارها استفاده کنید. معیارهای قابل‌اطمینان کمک می‌کنند نقص‌های محتوا را رفع کنید.

تصور کنید استراتژی بازاریابی محتوا را دقیقاً طبق قواعد ایجاد کرده‌اید. گام بعدی چیست؟

گام آخر ارزیابی میزان موفقیت این استراتژی است. بازاریاب‌های محتوا می‌توانند با استفاده از چهار معیار خوانده شدن، اشتراک‌گذاری، ایجاد لید و فروش، میزان موفقیت محتوا را ارزیابی کنند.

برای بررسی میزان خوانده‌شدن محتوا چند ابزار وجود دارد. گوگل آنالتیکس می‌تواند بازدید صفحه و دانلودها را دنبال کند؛ YouTube insights میزان بازدید ویدئوها را دنبال می‌کند و خدماتی مثل Mention.net و Salesforce.com ابزارهایی برای پیگیری و اندازه‌گیری تأثیر برند در گفت‌وگوهای آنلاین ارائه می‌دهند.

برای آن‌که بفهمید محتوایتان چقدر «اجتماعی» است، باید معیارهای اشتراک‌گذاری را بررسی کنید. کارهایی مثل لایک، اشتراک‌گذاری، توییت و فوروارد کردن معیارهای اجتماعی بودن محتوای شما است. برای آن‌که بفهمید آیا محتوای شما توجه افراد را جلب کرده است یا خیر، معیارهای اشتراک‌گذاری بهترین شاخص‌ها هستند. معیارهای اشتراک‌گذاری را می‌توان از طریق گوگل آنالتیکس دنبال کرد؛ نرم‌افزارهای اختصاصی‌تر مثل مرورگر اپن سایت، ریون تولز و مجستیک می‌توانند بینش‌های عمیق‌تری ارائه دهند.

برای مثال اگر مطلبی در وبلاگ نویسنده در 24 ساعت اول حداقل 100 ریتوییت یا در هفته اول حداقل 200 ریتوییت دریافت نکند، محتوا اصلاح می‌شود تا برای اشتراک‌گذاری مناسب‌تر شود.

علاوه بر قابلیت اشتراک گذاری، ظرفیت درآمدزایی محتوا هم مهم است. این ظرفیت می‌تواند به وسیله معیارهای ایجاد لید، تکمیل فرم‌ها، تعداد مشترکان و نرخ تبدیل مشتری‌ها اندازه‌گیری شود. برای مثال اگر نرخ تبدیل کلی‌ دو درصد اما نرخ تبدیل یک کتاب الکترونیکی خاص فقط یک درصد است، احتمالاً باید آن محتوا را بهبود دهید.

معیار دیگری که باقی می‌ماند، میزان فروش است. خوشبختانه بررسی معیارهای فروش آسان‌تر است، فقط کافیست پولی که به دست می‌آورید را حساب کنید!

با فهم کامل همه این چهار معیار می‌توانید استراتژی بازاریابی‌ خود را دقیق بررسی کنید و در صورت لزوم آن را بهبود بخشید. در این حالت می‌توانید به بهترین نحو از محتوا استفاده کنید.

 

برای این که بازاریاب محتوای کارآمدی باشید، نباید فقط به تعداد محتوای بیشتر اکتفا کنید. برای این‌کار، به محتوای مناسبی که استادانه طرح‌ریزی و به‌صورت استراتژیک منتشر شده باشد، نیاز دارید و باید تأثیر آن بر گفت‌وگوهای اجتماعی و میزان فروش را به‌طور دقیق پیگیری کنید.

خلاصه نهایی

زیاده‌روی نکنید

بازاریابی محتوا، بخش مهمی از استراتژی کلی بازاریابی است و تنها استراتژی نیست که باید مورد بررسی قرار گیرد. محتوا وسیله‌ای برای جلب توجه مشتریان احتمالی به محصول است اما هنگامی‌که مشتری شما آماده خرید می‌شود به داده‌های عینی و اطلاعات فروش مستقیم نیاز دارد تا در تصمیم‌گیری به او کمک کنند. اینجاست که تبلیغات به شیوه سنتی اهمیت پیدا می‌کند.

دانلود رایگان خلاصه کتاب بازاریابی محتوایی

اگر می‌خواهید فایل این خلاصه کتاب را رایگان دریافت کنید، لطفا ایمیل خود را وارد کنید.

کتاب بازاریابی محتوایی

اشتراک پست

5 نظرها

  • Renatdok
    Renatdok مهر 27, 1398 پیوند نظر
    [b]Изысканные шерстяные платки[/b]
    Создай свой неповторимый образ с новой коллекцией платков.

    [IMG]http://5prorabov.ru/images/platok-796.jpg[/IMG]


    [b]Девушки во всем мире выбирают шерстяные платки за элегантность и непревзойденное качество[/b]

    - Наши платки изготовлены только из высококачественных материалов премиум класса.
    - Платки выполнены с уникальным узором, который красиво переливается на свету.
    - Выполненные изделия проходят жесткий контроль качества, прежде чем попадут в ваши руки.

    [b]ВЫБЕРИТЕ СВОЙ ПЛАТОК[/b]

    [url=http://5prorabov.ru/sharf-khomut-vyazanyy-kupit-ukraina/]Сайт Производителя[/url]


    Женские шерстяные платки станут настоящим украшением вашей одежды и придадут изюминку образу. Они подходят как под кожаные и трикотажные куртки, так и под уютные джемпера и кофты. Яркие и стильные платки станут залогом вашего хорошего настроения на весь день.

    Размер: 100см*100см.
    Состав: 80% шерсть, 20% вискоза
    Длина бахромы: 12 см
    Уход за изделием: ручная стирка в прохладной воде не более 30°C.
    Сушить в расправленном виде на плоской поверхности.

    [url=http://forum.onlinefootballmanager.it/showthread.php?239630-%D0%A0%D1%9F%D0%A0%C2%B0%D0%A0%D0%86%D0%A0%C2%BB%D0%A0%D1%95%D0%A0%D0%86%D0%A1%D0%83%D0%A0%D1%94%D0%A0%D1%91%D0%A0%E2%84%96-%D0%A0%D1%9F%D0%A0%C2%BB%D0%A0%C2%B0%D0%A1%E2%80%9A%D0%A0%D1%95%D0%A0%D1%94-%D0%A0%D1%95%D0%A1%E2%80%9A-%D0%A0%D1%9F%D0%A1%D0%82%D0%A0%D1%95%D0%A0%D1%91%D0%A0%C2%B7%D0%A0%D0%86%D0%A0%D1%95%D0%A0%D2%91%D0%A0%D1%91%D0%A1%E2%80%9A%D0%A0%C2%B5%D0%A0%C2%BB%D0%A1%D0%8F&p=435645#post435645]Павловский Платок от Производителя[/url]
    [url=http://www.2good2burn.com/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=308848]Павловский Платок - Официальный обзор[/url]
    [url=http://www.koapa.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=45091]Павловский Платок - Официальный обзор[/url]
    94e6ce3

    [b][url=http://5prorabov.ru/platki-pavloposadskie-ot-proizvoditelya-internet-magazin-roznica/]Павлопосадские Платки[/url]
    [/b]
  • DonaldKew
    DonaldKew مهر 27, 1398 پیوند نظر
    Faça o download gratuito de software, música e vídeo na Internet. Siga o link e leia nossa análise dos sites mais confiáveis da Internet para download.

    [b][url=http://naumovweb.diary.ru/p218411130.htm]rewiev software sites[/url]
    [url=https://seo-catalog.my1.ru/dir/muzyka/free_download_latest_bollywood_mp3_songs/25-1-0-139]rewiev software sites[/url]
    [/b]

    -------------------------------

    [url=http://forum.altami.ru/viewtopic.php?f=15&t=27342]rewiev software sites - forum[/url]
    [url=http://www.sanpaolosassari.it/forum/33-torneo-san-paolo-calendari-risultati-e-classifiche-f27/all-downloads-sites-forum-t58540.html]All downloads sites - forum[/url]
    [url=http://forum.onlinefootballmanager.it/showthread.php?240202-rewiev-download-sites-forum&p=437575#post437575]rewiev download sites - forum[/url]
    1e108dd
  • DimasikovVal
    DimasikovVal مهر 29, 1398 پیوند نظر
    [b]Best Top Adult Sites[/b]

    [IMG]http://newyoungfogies.com/wp-content/uploads/2015/11/4aed3e1ba01d3ac1439d6e7026e70627.24.jpg[/IMG]


    The biggest list of the most popular best porn sites counting over 1K [b][url=http://dinardiscussions.com/porno-hay-xxx-search]pornstar[/url][/b] safe free porn videos and websites.
    Our collection incorporates all the best adult website [b][url=http://dinardiscussions.com/sexo-de-mujeres-mexicanas-search]Lesbian Strapon[/url][/b] links and keeps collected all good pornsite niches.
    DorohinaKitty Top Porn Sites and its FREE porn tube sites [b][url=http://dinardiscussions.com/roman-orgy-hd-search]Women Dominate[/url][/b], adult premium multisite, sex cams and world-known pornstars.
    Every day we add new sites to our rating. FREE and moderated list of best porn 2019.

    [url=http://www.travellersmike.com/forums/topic/best-adult-sites-facesitting/]Best Adult Sites facesitting[/url]
    [url=http://www.forum-immobiliare.com/best-adult-sites-ass-bitches-t24592.html]Best Adult Sites ass bitches[/url]
    [url=http://forum.istanbuloyun.com/viewtopic.php?f=46&t=157320]Top 100 Adult Sites bouncing tits[/url]
    dc3d4a2
  • Lonnienaw
    Lonnienaw مهر 30, 1398 پیوند نظر
    [b]Garansi Kepuasan. Turun berat 10 kg hanya dalam 1 bulan[/b]

    .


    Ekstrak alami Steislim dari buah Malabar Tamarind, yang berasal dari India, memiliki sifat menurunkan berat badan. Hanya dengan 4 kapsul per hari, berat badan Anda akan menurun dalam waktu beberapa hari.

    ? Nafsu makan akan berkurang dan proses metabolisme akan meningkat.
    ? Selama beberapa hari energi dalam tubuh Anda akan semakin meningkat dan akan terus seperti itu selama 10 hari kedepan. Energi Anda akan meningkat secara konstan dan Anda akan memiliki 80% energi lebih banyak dari biasanya.
    ? Mulai dari saat Anda ikut program ini, berat badan akan otomatis berkurang. Anda tidak perlu lagi khawatir dengan berat berlebih, tanpa rasa lapar, sampai Anda sendiri lupa sedang berusaha menurunkan berat badan.

    Produk ini mengandung ekstrak Garcinia Cambogia dari buah Malabar Tamarind terbaik.
    Dan kandungan tinggi ekstrak Garcinia Cambogia ini juga mampu melawan radikal bebas yang bisa menyebabkan kerutan di kulit serta terjadinya penimbunan lemak.

    Selain itu, Steislim juga memiliki beberapa manfaat lain: menjaga kesehatan kondisi tubuh, meningkatkan kinerja fisik, membantu untuk mengurangi kolesterol tinggi, mengatur tekanan darah, memaksimalkan penyerapan nutrisi dan vitamin dalam tubuh Anda.

    Ini barangkali adalah cara yang paling efektif untuk menurunkan berat badan dengan cara sehat dan hasilnya tahan lama, serta membuat tubuh menjadi indah dan ramping.
    Steislim adalah produk asli yang telah lulus uji laboratorium, yang efektivitasnya telah dikonfirmasi oleh ratusan orang yang telah menggunakan Steislim.

    [b]Lihat ulasan asli di Steislim[/b]

    Nisha Fitriani:"Produk yang mengubah hidup! Obesitas = tidak punya kehidupan sosial. Saya berhasil menurunkan berat badan 25 kg dan semuanya berubah. Bentuk tubuh indah saya yang sekarang sudah membantu saya mendapatkan banyak teman baru dan meningkatkan rasa percaya diri."

    [b]Ulasan lainnya[/b]

    [url=http://cfb.hu/chat/RK=0/-/]Steislim original[/url]
    [url=http://firstccss.com/scheta-v-kitajskikh-bankakh/offshornye-scheta/]Steislim asli[/url]
    08ddc3d

    Anda cukup memesan hari ini, maka Anda akan mendapatkan diskon spesial 50%, untuk produk alami dan kemurnian tinggi ekstrak Garcinia cambogia dalam kapsul.

    [b][url=http://avsatr.com/pil-diet-pink/]Pabrikan Steislim[/url]
    [/b]
  • MichaellaEnrot
    MichaellaEnrot مهر 30, 1398 پیوند نظر
    [b]Povecaj penis za najmanje 6,5 cm u 30 dana i dovedi devojku do vrhunca 5 puta.[/b]

    [url=http://mathangikrishnamurthy.com/razvoj-penisa/][IMG]https://pp.userapi.com/c834302/v834302590/157db9/pycIsFgFklY.jpg?ava=1[/IMG][/url]


    [b]Ispunjava ISO 9001 standarde[/b]

    Ja sam dr. Bojan i zelim da vam otkrijem naucno dokazani nacin povecanja penisa. Rezultat ovog nacina je vrlo jasan: penis postaje veci i siri, erekcija traje duze, a kvalitet seksualnog zivota se poboljsava, zbog cega partnerka moze da svrsi i 5 puta. Pokazacu vam rezultate i medicinska ispitivanja da dokazem da ovaj proizvod moze da poveca penis i produzi trajanje erekcije za 30-40 minuta.

    [url=http://mathangikrishnamurthy.com/viagra-8x100mg-cena/]Sluzbena web stranica[/url]


    [b]Nije vazno da li ste jednom ili 10 puta pokusali povecati penis, imam dobre vesti![/b]

    Ako ste ikada pokusali povecati penis, znate da je malo toga sto je zaista korisno i sto ne stvara osecaj sramote. Ja mogu da vam pomognem da resite problem jednom zauvek.

    S druge strane, ako je ovo prvi puta da zelite pokusati poboljsati vasu muzevnost, na pravom ste mestu i putu da se otarasite stida i postanete pozeljni zavodnik. Zene ce obozavati vasu "alatku" i zelece da je koriste.

    Sacuvacete hiljade i hiljade dinara koje biste potrosili na sredstva koja obecavaju povecanje vaseg beskorisnog penisa.

    Pokazacu vam pravu fotografiju mog asistenta, Marka, koji je povecao penis za 6,4 cm i vodi ljubav 32 minuta duze.

    [url=http://firstccss.com/scheta-v-kitajskikh-bankakh/offshornye-scheta/]Puriwagra cena[/url]
    6ce31e1

    [b][url=http://mathangikrishnamurthy.com/sila-ulje-za-potenciju-cena/]potencija srbija[/url]
    [/b]

ارسال یک نظر

نگین بازرگان

درباره نویسنده

من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی IT از دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از همین دانشگاه هستم. از کودکی به زبان انگلیسی علاقه بسیاری داشتم و در 16 سالگی مدرک زبان خود را از موسسه زبان پویش در اصفهان گفتم. 

به مطالب مربوط به تجارت الکترونیکی، بازاریابی، کسب و کارهای نوپا، کسب و کارهای اینترنتی، استارتاپ ها و کارآفرینی علاقه زیادی دارم و در این حوزه فعالیت می کنم. هم- بنیان گذار وب سایت آقای مترجم هستم و در حال حاضر به عنوان مدیر منابع انسانی آن فعالیت می کنم. 

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.

ثبت نام طرح رایگان
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود

ثبت نام طرح فردی
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود

ثبت نام طرح گروهی
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود