آن چه باید درباره فریلنسینگ بدانید - ناربو

آن چه باید درباره فریلنسینگ بدانید

(2 رای‌ها)
579
100

اگر به تازگی با کلمه فریلنسینگ آشنا شده اید و می خواهید معنای آن را بدانید یا تصمیم دارید فریلنسر شوید، این مطلب برای شماست. همه سوال های شما فریلنسینگ و فریلنسرها در این مطلب پاسخ داده خواهدشد. 

 فریلنسر چه کسی است؟

فریلنسر فردی حرفه‌ای است که خدمت خود را هم‌زمان به یک یا چند مشتری ارایه می‌کند، بدون این که به هیچ یک از آن‌ها به طور خاص متعهد باشد. فریلنسرها خدمات متنوعی ارایه می‌دهند و کار به صورت فریلنس شکل‌های مختلفی دارد.

فریلنسرها می‌توانند پاسخگوی هر تقاضایی از سوی کسب‌وکارهای ریسک‌پذیر باشند. این خدمات می‌تواند شامل بازاریابی و نوشتن محتوا در کنار پشتیبانی مالی و فنی باشد. امروزه فریلنسرها مهارت‌های خود را در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا و تبلیغات به کار می‌گیرند. فریلنسرهای بسیاری در نوشتن مطالب درباره کسب‌وکار ماهر هستند و در عین حال فعالیت‌های برنامه‌نویسی وب و طراحی گرافیک مورد نیاز یک کسب‌وکار را نیز انجام می‌دهند. حتی ممکن است فریلسنرها خدمات دفترداری نیز انجام می‌دهند. 

اطلاعات بیشتر درباره فریلنسرها و نحوه فعالیت آن ها

فریلنسینگ چیست؟

این روزها فریلنسینگ شغلی محبوب است. طبق گزارش اتحادیه فریلنسرها، بیش از 55 میلیون آمریکایی معادل 35 درصد نیروی کار آمریکا مشغول کار به صورت فریلنس هستند و درآمد کل معادل یک میلیاد دلار کسب کرده‌اند. 

اطلاعات بیشتر درباره فریلنسینگ

فریلنسیگ چه مزایایی دارد؟

فریلنسیگ مزایای بسیاری دارد. اگر به صورت فریلنس کار کنید از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید.

  • انتخاب زمان، مکان و حجم کار

اگر یک فریلنسر باشید، می‌توانید برنامه و ساعت کاری خود را تعیین کنید یا انتخاب کنید که تمام وقت یا پاره وقت کار کنید. 

  • کنترل بیشتر

فریلنسینگ باعث می‌شود فریلنسر کنترل سخت‌گیرانه‌تری بر کار یا محصول نهایی داشته‌باشد. فریلنسینگ به این معنا است که کارفرما می‌تواند با فریلنسری که کنترل محصول نهایی را به عهده دارد، ارتباط مستقل داشته‌باشد. در زمینه مالیات هم، فریلنسرها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  • سود بیشتر

کار به صورت فریلنس یک سرمایه‌گذاری انحصاری است و محصولات آن برای یک مشتری خاص تهیه می‌شود. با توجه به این موضوع و همچنین تمرکز خاص فریلنسر روی یک وظیفه، آن‌ها از یک کارمند عادی درآمد بیشتری دارند. دلیل این مسئله همچنین می‌تواند ویژگی خاصی باشد که فریلنسر در کار خود دارد و یک کارمند عادی نمی‌تواند همیشه این ویژگی را بسنجد. 

برنامه‌های کاری فریلنسرها چگونه است؟

در فریلنسینگ برنامه کاری منظمی وجود ندارد. برنامه آن‌ها با توجه به میزان کاری که پذیرفته‌اند توسط خودشان تنظیم می‌شود. از این رو، فریلسنرها برخلاف کارکنان عادی بر برنامه روزانه خود کنترل دارند. 

گفته می‌شود فریلسنرها در بلندمدت به یک یا چند مشتری خاص خدمات می‌دهند؛ مثلا نویسنده‌ای که هفته‌ای چندبار برای یک نشریه مطلب می‌نویسد. با این حال بعضی کارها تنها یک بار صورت می‌گیرند؛ وثلا یک طراح وب وقتی وب‌سایتی را راه‌اندازی می‌کند، اصولا کار دیگری ندارد و به سراغ کار و مشتری بعدی می‌رود. 

فریلنسینگ چگونه آغاز می‌شود؟

اگر یک نفر بداند می‌خواهد چه مهارت یا خدمتی را در اختیار مشتریان قرار دهد، آغاز کار او به عنوان یک فریسلنر سریع خواهد بود. وقتی گام اول برداشته شد، روی گام بعدی تمرکز می‌کنیم که پیدا کردن اولین مشتری است. اگر در آغاز یک وب‌سایت محبوب راه‌اندازی شده باشد و پروفایل لینکدین و رزومه آنلاین فرد به روز شده باشد، این گام تا حدی برداشته شده‌است. در عصر کنونی ارتباطات، این دو محل‌های اولیه‌ای هستند که دید روشنی از شما به عنوان یک فرد حرفه‌ای ارائه می‌دهند. ارتباط و شبکه از بخش‌های شناخته شده آغاز می‌شود. می‌تواند از شبکه‌های قدیمی حرفه‌ای و همکاران قدیمی گرفته تا ارجاعات دوستان مشوق و حتی آنلاین از طریق لینکدین باشد. 

ساخت یک دوره موفق فریلنسینگ چگونه است؟

برای ساخت یک دوره حرفه‌ای فریلنسینگ، فرد باید در ابتدا بداند چه خدمتی را به چه صنعتی می‌خواهد ارایه دهد. صفحه شخصی فریلنسر در شبکه‌های مجازی حرفه‌ای مانند لینکدین، اولین محل‌هایی هستند که در آن‌ها کار پیدا می‌شود. همچنین عضویت در یک وب‌سایت فریلنسینگ مانند freelancer.com می‌تواند حضور او را در بازار تثبیت کند و وجهه فریسلنر را بهبود بخشد. در نهایت شناخت پویایی قیمت‌ها و ساختار، برای کسی که به صورت فریلنس کار می‌کند امری ضروری است. 

آیا یک فریلنسر به وب‌سایت نیاز دارد؟

برای کارهای فریلنس معمولا کسی به سرعت پیدا می‌شود که متقاضی انجام کار باشد؛ یعنی همواره به صورت فعال در بازار‌ کار حضور دارد.

آیا فریلنسینگ رقابتی است؟

یک فریلنسر باید بداند که وقتی یک فرد حرفه‌ای می‌خواهد ساعات کاری را خودش تعیین کند، باید نسبت به خدماتی که ارایه می‌کند مسئول باشد. با تلاش افراد حرفه‌ای برای خلق فضای مختص خود و ارایه قیمت‌های رقابتی، بازار فریلنسینگ به سوی رقابت پیش می‌رود. وقتی کسب‌وکارها در ابتدای راه هستند یا نمی‌خواهند هزینه‌های بالا بپردازند، فریلنسرها را در اولویت قرار می‌دهند. چرا که آن‌ها به یک کار خاص، تعهد دارند.  

به لطف اینترنت و ارتباطات گسترده دنیای کنونی، فرصت‌های بسیاری برای فریلنسرها وجود دارد. اما وقتی در اوج رقابت هستیم، تمایز یک فرد در بازاری همگون، اهمیت پیدا می‌کند. 

کار به صورت فریلنس چه آزادی‌هایی با خود به همراه دارد؟

کار فریلنس با خود آزادی‌هایی به همراه دارد که مورد استقبال افراد حرفه‌ای این حیطه قرار گرفته است. آن‌ها می‌توانند ساعات کاری و تعهدات خود را تعیین کنند. این سبب می‌شود فریلنسرها به شدت کار خود را جدی بگیرند چرا که خدمتی که ارائه داده‌اند تداوم دوران حرفه‌ای آن‌ها را تعیین می‌کند. 

به علاوه، فریلنسرها این موقعیت را دارند که خود مشتریانشان را انتخاب کنند. طبق انگیزه‌ای خاص، آن‌ها می‌توانند یک مشتری را به تعدادی دیگر ترجیح دهند. این انگیزه در جهت هدفی است که فریلنسر به دنبال آن است. 

فریلنسرها در آغاز کار خود، هر مشتری یا کاری را می‌پذیرند چرا که تمایل دارند کسب‌وکار خود را رونق دهند یا به عباتی رو غلتک بندازند. اما فریلنسرهایی که خود را اثبات کرده‌اند، اختیار بیشتری در پذیرش مشتری‌ها دارند و حتی گفته می‌شود با آن‌هایی که فرهنگ شخصی کارشان را رعایت نمی‌کنند، همکاری نمی‌کنند. در نهایت فریلنسر تعیین می‌کند که کار چگونه انجام شود. محصول نهایی به نیاز مشتری بستگی دارد، اما نحوه تکمیل کار و زمان انجام کار، از مزیت‌هایی است که فریلنسر دارد.

معایب فریلنسینگ چیست؟

1- عدم قطعیت در فهرست کردن مشتریان 

معایب فریلنسینگ بیشتر در آغاز شکل گیری کار یک فریلنسر دیده می‌شود. عدم قطعیت در امکان فهرست کردن لیست مشتریان برای یک کار مشخص و عدم قطعیت در تعیین درآمد دریافتی ممکن است آزار دهنده باشد. با این حال فرد باید بداند که فریلنسینگ کار دشواری است و محکم کردن جای پا در این کار، زمان بر است. پس حمایت خانواده فرد در آغاز کار فریلنسینگ، کار دشواری است. 

یک فریلنسر همچنین باید در نظر داشته باشد که در این صنعت، دستمزد فرد به اعتبار، تجربه و وجهه او بستگی دارد. به همین دلیل در سال‌های اولیه فعالیت، فریلنسرها پول خوبی دریافت نمی‌کنند. این مسئله با اقتصاد دیجیتالی که حقوق افراد تازه‌کار را کاهش داده است، اما به محض این که یک فریلنسر در این صنعت کشش به دست بیاورد، جذب مشتری‌هایی که دستمزدهای بالا پرداخت می‌کنند آسان‌تر خواهد شد. 

2- زندگی مثل یک ترن هوایی است

کنار آمدن با افول و صعود کار و درآمد برای یک فریلنسر ضروری است. او با دور‌ه‌های سختی مواجه خواهد شد که باید آن‌ها را برطرف کند. از طرف دیگر گاهی فریلنسر بیش از یک کار در دست دارد و باید تعهد خود را به هر دو طرف نشان دهد. در چنین زمانی، تحویل کار در موعد مقرر و تحویل کار باکیفیت حالی که سرعت کار را الا برده‌است، بسیار مهم است. پس مدیریت زمان و سازمان دهی مهارت‌ها عوامل کلیدی تعیین‌کننده موفقیت فریلنسر خواهند بود. 

3- شاید مشتری‌ها چالش برانگیز باشند

بسیاری از مشتری‌ها چالش‌های عجیبی ایجاد می‌کنند؛ در نتیجه برای یک فریلنسر، ارائه کار خوب تنها یکی از ابعاد حرفه اوست. در این شرایط لازم است فریلنسر با رعایت ادب و استفاده از سیاست، مشتری خود را مدیریت کند. نگرش فریلنسر در مواجهه با مشتریان سخت‌گیر و مصر وضعیت کسب‌وکار او و اعتباری که کسب می‌کند را تعیین می‌کند. 

تفاوت بین فریلنسر و مالک کسب‌وکار که از خانه فعالیت می‌کند چیست؟

شاید فکر کنید یک فریلنسر و یک مالک کسب‌وکار خدماتی که در خانه فعالیت می‌کند شباهت‌های بسیاری با هم دارند. هر دو افراد خوداشتغالی هستند که برنامه کار‌یشان توسط خودشان تعیین می‌شود، هم‌زمان برای چندین مشتری فعالیت می‌کنند و وضعیت مالیات آن‌ها نیز یکسان است. اما تفاوت کلیدی بین دو نوع کار مورد بحث این است که مالک یک کسب‌وکار خانگی، برخلاف یک فریلسنر تحت یک نام تجاری فعالیت می‌کند. به علاوه، چنین شخصی به دنبال شکاف بازار می‌گردد و آن را پر می‌کند؛ در حالی که فریلنسر، بر اساس نیازهای ثابت بازار فعالیت می‌کند. 

اگرچه فریلنسینگ کاری چالش برانگیز است اما راهی برای کار در خانه است. به علاوه می‌توانید زمان کار را خودتان تعیین کنید. اگر یک نفر کار خود را در این حرفه درست انجام دهد و مزایا و معایب همراه کار را دریابد، موفقیت دور از دسترس نیست. 

اگر درباره فریلنسینگ پرسشی دارید، می‌توانید در پایین همین مطلب سوال‌های خود را مطرح کنید. اگر تجربه جالبی در این زمینه دارید هم با ما به اشتراک بگذارید. تجربه‌های فریلنسر‌ها می‌تواند کمک بزرگی به فریلنسر‌هایی باشد که به تازگی پا به عرصه فریلنسینگ گذاشته‌اند. ناربو حامی فریلنسر‌های ترجمه :)

اشتراک پست

ارسال یک نظر

سعید ابدالی

درباره نویسنده

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.