بازاریابی محتوایی برای مواد غذایی: استراتژی‌های مؤثر برندهای برتر

(0 رای‌ها)
60
0

تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی، به نوعی مانند ایجاد یک منوی جذاب برای رستوران است به این معنی که شروع مهمی است اما مرحله اجراست که اهمیت بیشتری دارد. شما باید بتوانید غذاها را به طور صحیح طبخ کنید، آن‌ها را به زیبایی تزئین کنید، به مشتریان خدمات ارائه دهید و سپس اطمینان حاصل کنید که آن‌ها از غذایی که در اختیارشان گذاشته‌اید، لذت می‌برند. 

 بازاریابی محتوایی در حوزه مواد غذایی و آشپزی در بسیاری موارد ضعیف عمل کرده است. اگرچه بیشتر برندهای مواد غذایی در حال تولید محتوای خلاق هستند، بسیاری از آنها فاقد یک استراتژی متمرکز برای محتوا هستند. برخی از شرکت‌هایی که استراتژی محتوایی دارند هم سعی می‌کنند با استفاده مجدد از محتواهای قدیمی، کار خود را پیش ببرند. شرکت‌های دیگری نیز در صنعت مواد غذایی وجود دارند که ترجیح می‌دهند به جای داشتن یک استراتژی مستمر و مدوام، به سراغ اقدام‌های یک بار مصرف بروند و محتوای ادامه‌دار تولید نکنند.

با این حال کاربران مشتاق مطالعه محتوا در مورد مواد غذایی هستند. این موارد را در نظر بگیرید:

چگونه می‌توان فهمید که چه نوع محتوایی برای مخاطب‌های مواد غذایی جذاب خواهد بود؟ یکی از استراتژی‌هایی که احتمالاً موفق خواهد شد، تمرکز روی روندهای غذایی و رستوران‌هاست به ویژه در بین بزرگترین گروه مصرف‌کنندگان محتوای دیجیتالی یعنی افراد نسل هزاره (افرادی که بین 18 تا 35 سال سن دارند). تجزیه و تحلیل شرکت بازاریابی CBD از 12.5 میلیون پست در شبکه‌های اجتماعی نشان داده است که این افراد:

  • غذاهای سالم و طبیعی را ترجیح می‌دهند
  • به آشپزی و آماده کردن غذا علاقه دارند.
  • می‌خواهند درباره نحوه تولید مواد غذایی اطلاعات بیشتری کسب کنند و می‌خواهند «داستان را در پشت صحنه» مشاهده کنند
  • حاضر هستند مبلغ بیشتری را برای خرید محصولات پایدار پرداخت کنند
  • حداقل یک بار در هفته بیرون از خانه غذا می‌خورند

در ادامه نمونه‌هایی از تاکتیک‌های استراتژی بازاریابی محتوایی در صنعت مواد غذایی را ذکر می‌کنیم.

ایجاد جوامع و تولید محتوای الهام‌بخش توسط کاربرها (UGC)

افراد دوست دارند شاهکارهای آشپزی خود را (چه در خانه پخته شده باشند و چه از بیرون سفارش داده باشند) به اشتراک بگذارند و نظر دوستان خود را در مورد آن‌ها بدانند. به همین دلیل است که برندهای مواد غذایی هنگامی که از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) استفاده می‌کنند، می‌توانند نتایج بسیار خوبی به دست آورند.

شرکت Plated که بسته‌های غذایی آماده به طبخ برای مشتری‌های خود ارسال می‌کند، از هوادارانش در شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد وعده‌های غذایی خود را با هشتگ platedpics# به اشتراک بگذارند. این شرکت محتوایی که افراد در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ مورد نظر به اشتراک می‌گذارند را مجدداً منتشر می‌کند و آنها را در مطالب وبلاگ خود نیز نمایش می‌دهد. این شرکت با این اقدامش هم به مشتری‌های خود نشان می‌دهد که برایشان ارزش قائل است و هم به سایر افرادی که هنوز از آن خرید نکرده‌اند نشان می‌دهد که غذاهایش چقدر جذاب و خوشمزه به نظر می‌رسند و به نوعی آن‌ها را ترغیب به خرید می‌کند.

از کجا شروع کنیم: از مشتریان دعوت کنید تا تجارب خود با برند شما را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. یک هشتگ خاص ایجاد کنید و سپس به افرادی که مشارکت می‌کنند جایزه دهید. تخفیف‌های تصادفی یا صرفاً نمایش پست‌های آن‌ها در کانال‌های اجتماعی و مرکز محتوای شما، می‌توانند افراد را به مشارکت ترغیب کنند.

از کجا شروع کنیم: از مشتریان دعوت کنید تا تجارب خود با برند شما را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. یک هشتگ خاص ایجاد کنید و سپس به افرادی که مشارکت می‌کنند جایزه دهید. تخفیف‌های تصادفی یا صرفاً نمایش پست‌های آن‌ها در کانال‌های اجتماعی و مرکز محتوای شما، می‌توانند افراد را به مشارکت ترغیب کنند.

استفاده از دستور پخت غذاهای مختلف

شاید فکر کنید استفاده از دستور پخت غذاها برای بازاریابی محتوایی بیشتر برای شرکت‌های تولید مواد غذایی مناسب باشد اما شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند از این نوع محتوا بهره ببرند. Whole Foods یک برند تجاری است. این غول فروشگاهی متعلق به آمازون طرز تهیه غذاهای زیادی را در صفحه اصلی سایت خود قرار داده است و دستور پخت‌های مختلف را در توییتر و اینستاگرام خود منتشر می‌کند.

جف جنكینز، مدیر اجرایی استراتژی دیجیتال و بازاریابی این شرکت، در مصاحبه‌ای گفته است: «مشتریان ما غذاها همیشه به دنبال الهام گرفتن هستند، مهم نیست كه در خانه باشند یا در راهروهای ما قدم بزنند».