با طراحی استراتژی محتوا، ترافیک طبیعی جذب کنید - ناربو

با طراحی استراتژی محتوا، ترافیک طبیعی جذب کنید

(1 رای)
21
100

چگونه استراتژی محتوایی تولید کنیم که برای سایت ترافیک طبیعی به همراه داشته باشد؟

بازاریابی محتوا به تنهایی باعث بالا رفتن ترافیک سایت نمی‌ شود. اگر به صورت استراتژیک از بازاریابی محتوا استفاده شود، منجر به ترافیکی می شود که می خواهید و به آن نیاز دارید.

چگونه چنین استراتژی محتوای بهینه شده ای ایجاد کنیم؟ اگر هدف شما افزایش ترافیک طبیعی است، باید چه روش های خاص و استراتژیکی به کار ببرید تا به میزان ترافیکی که می خواهید برسید؟

در این مطلب فرایند ایجاد استراتژی محتوایی را که باعث افزایش ترافیک می شود، با جزییات بررسی می کنیم. این فرایند با جستجوی مخاطب آغاز می شود. سپس با تشخیص بهترین نوع محتوا، طراحی الگوی تکرار، متناسب کردن سبک برای مخاطبان و تمرکز

بر کلیدواژه هایی که مخاطبان به صورت آنلاین جستجو می کنند، ادامه پیدا می کند.

با مشارکت در این فرایند و تکرار آن، می توانید استراتژی قدرتمندی را توسعه دهید که به طور ثابت ترافیک جذب می کند.

گام اول: ایجاد شخصیت خریدار

تنها یک جای مناسب برای آغاز این تلاش ها وجود دارد؛ جستجوی مخاطب هدف. محتوای شما باید درباره چیزهایی باشد که مخاطبتان دوست دارد بداند. پس پیش از تولید محتوا، باید مخاطب هدف خود را بیابید. دوست دارید چه کسانی محتواهای شما را

بخوانند؟ بهترین راه برای درک عمیق مخاطب، ایجاد شخصیت خریدار است.

شخصیت خریدار، نماینده کلی و نمایشی مشتری ایده آل شما است. شخصیت خریدار کمک می کند مشتریتان را بهتر بفهمید و متناسب با نیازها، رفتارها و دغدغه های مشتری، محتوای مناسب را تولید کنید.

برای ایجاد شخصیت خریدار به تحقیقات بازاریابی نیاز داریم. در نگاه اول ترسناک به نظر می رسد، اما مطمئن باشید کار جذاب و سرگرم کننده ای است.

برای ساخت یک شخصیت خریدار می توانید جدول هایی شامل اطلاعات زیر طراحی کنید؛

نام شخصیت، اطلاعات پایه درباره نقش شخصیت، اطلاعات کلیدی درباره شغل ، اطلاعات تحصیلی یا علایق، جنسیت، رده سنی، محدوده درآمد، محدوده محل زندگی

متناسب با نیازهای کسب و کارتان می توانید اطلاعاتی را کم یا اضافه کنید.

گام دوم: ایجاد لیست کلمات کلیدی براساس جستجوهای شخصیت خریدار

مخاطب شما همه چیز را درباره محتوایتان مشخص می کند؛ ماده، شکل، سبک و از همه مهمتر موضوع. اگر می خواهید از طریق بازاریابی محتوا ترافیک طبیعی جذب کنید، باید موضوعاتی را پوشش دهید که مخاطب شما در جستجوی آن ها است. فرایند

ساده ای دارد؛

1. مخاطب هدف شما چیزی را جستجو می کند.

2. شما محتوایی متناسب با جستجوهای او تولید می کنید.

3. ترافیک طبیعی شما افزایش می یابد.

حالا باید ببینیم چگونه این فرایند ساده را عملی کنیم؛

1. مخاطب خود را بشناسید

ابتدا باید اطلاعات کاملی از مشتری بالقوه خود داشته باشید. هرچه اطلاعات کامل تری در این زمینه داشته باشید، در زمینه تولید محتوا موثرتر عمل خواهید کرد.

2. پنج کلیدواژه انتخاب کنید

براساس شناختی که از مخاطبتان دارید، پنج کلیدواژه یا موضوع انتخاب کنید که احتمال می دهید مخاطبتان بیشتر آن ها را جستجو کند. این کلیدواژه ها باید جزیی باشند.
مثلا «آیفون» کلیدواژه مناسبی نیست چون بسیار کلی است. «عکاسی با آیفون» کلید واژه بهتری است و مخاطب بیشتری جذب می کند. می توانید با کلیدواژه های طولانی تر نیز کار کنید. مثلا «ابزار عکاسی با آیفون» می تواند موضوع بخشی از وبلاگ شما باشد.

اشتراک پست

ارسال یک نظر

مریم کریمی

درباره نویسنده

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی هستم. دوره کارشناسی را در دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد را در دانشگاه الزهرا گذراندم. زبان، ادبیات، فرهنگ و هنر کشورهای مختلف برایم جذابند.

 زبان انگلیسی را در موسسه گویش آموختم و هم اکنون درحال یادگیری زبان عربی در کانون زبان ایران هستم.

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.