راهنمای بازاریابی دیجیتال - ناربو

راهنمای بازاریابی دیجیتال

(2 رای‌ها)
28
100

راهنمای بازاریابی دیجیتال منبعی کامل است برای همه بازاریاب های دیجیتال (از مبتدی تا حرفه ای) که به دنبال یادگیری یا بهبود مهارت های خود هستند.
این راهنما برای صاحبان کسب و کار، متخصصان حوزه بازاریابی، دانشجویان و دیگر افرادی که به دنبال ارتفای مهارت های فعلی خود هستند تا در دنیای بازاریابی دیجیتال پیشتاز باشند.

درباره بهترین راهنمای بازاریابی دیجیتال:

برای حرفه ای شدن در عرصه بازاریابی دیجیتال به سحر و جادو یا برنامه نویسی حرفه ای نیازی نیست. اگر محصول یا خدمتی ارایه کنید که بازار آن را بخواهد، از طریق استفاده از کانال های دیجیتال و با کمک استراتژی هایی که این راهنما به شما می آموزد، در بازاریابی موفق می شوید.
بهترین راهنمای بازاریابی دیجیتال درباره آخرین روش های پر زرق و برق حوزه بازاریابی یا دنیای دیجیتال نیست، بلکه بر شیوه هایی اساسی چون بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی تمرکز می کند.
بهترین راهنمای بازاریابی دیجیتال معتقد است با استفاده از این شیوه ها مشتری های بالقوه و بالفعل جدید جذب می شوند، می توان از آن ها درآمد کسب کرد و جوامع حامی برند تشکیل داد.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

به تبلیغ و فروش محصولات و خدمات با استفاده از شیوه های بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی جستجو و بازاریابی ایمیلی، بازاریابی دیجیتال می گوییم.
اگر در عرصه بازاریابی دیجیتال تازه کار باشید، احتمالا این تعریف شما را متحیر می کند.
اما بازاریابی دیجیتال از بسیاری جنبه با بازاریابی سنتی تفاوتی ندارد. در هر دو مدل بازاریابی، سازمان‌ های هوشمند به دنبال توسعه روابط سودمند دو جانبه با چشم انداز، مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل هستند.

به آخرین خرید مهم خود فکر کنید. شاید خانه خریده باشید، تعمیرکاری برای تعمیر سقف خانه استخدام کرده باشید یا تامین کننده کاغذ محل کارتان را تغییر داده باشید.
صرف نظر از ماهیت آنچه خریده اید، احتمالا ابتدا در اینترنت جستجو کرده اید تا بهترین گزینه ها را بیابید. سپس براساس مطالبی که در اینترنت خواندید، مشورت با دوستان و خانواده، راه کار ها، ویژگی ها و قیمت گذاری ها تصمیم نهایی را گرفته اید.

امروزه بسیاری از تصمیم های خرید از یک جستجوی آنلاین آغاز می شوند. به همین دلیل است که بدون در نظر گرفتن آنچه می فروشید، حضور آنلاین ضروری است. حضور آنلاین فعال و قوی از چند طریق مهم است؛

  • آگاهی و مشارکت را قبل و بعد از فروش ساده تر می کند.
  • می توانید خریداران جدید را به طرفداران متعصب تبدیل کنید که بیشتر و بیشتر خرید می کنند.
  • می توانید از همه مزایای تبلیغات دهان به دهان و اشتراک اجتماعی بهره مند شوید.

با این حال باید دقت داشته باشید که بازاریابی دیجیتال همواره در حال تغییر است. پادکست ها، وبلاگ نویس ها و کاربران شبکه های اجتماعی یک هفته درباره یک ابزار یا روش حرف می زنند و هفته بعد خبری از آن نیست.
نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که امروزه بازاریابی دیجیتال بیشتر روی اصول بازاریابی بنا شده و کمتر از دنیای دیجیتال سخن می گوید.
هدف اصلی این یادداشت توضیح ابهام های موجود درباره روش های تجاری است. جایگاه ما در تقابل با موج های تبلیغاتی پر زرق و برق ناگهانی است. ما از مبانی و اصول حرف می زنیم.
چنان که در ادامه خواهید دید، این اصول اساسی بازاریابی دیجیتالی برای رشد تجاری امروز، فردا و سال های آینده کسب و کار شما حیاتی هستند. هر اصل در یک فصل از بهترین راهنمای بازاریابی دیجتال بررسی می شود.

آنچه در راهنمای بازاریابی دیجیتال یاد می گیرید

در هر فصل چهار جنبه کلیدی یک استراتژی بررسی می شود:

  •  روش ها: استراتژی ها و فرایندی که برای اجرا در کسب و کار خود طراحی و اجرا می کنید. از آن جا که در بازاریابی دیجیتال اجرای یک استراتژی اهمیت کلیدی دارد، بخش عمده هر فصل به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.
  •  سنجه ها: اعدادی که برای اندازه گیری موفقیت یا پیدا کردن ضعف ها بررسی می کنید.
  •  زبان: اطلاحات تخصصی که متخصص ها استفاده می کنند. آشنایی با این واژه ها و اصطلاحات کمک می کند هوشمندانه ارتباط برقرار کنید، حتی اگر خود متخصص این حوزه نمی دانید.
  •  نقش ها: افراد حاضر در سازمان که مسئول طراحی و اجرای تاکتیک ها هستند.

این راهنما براساس یک فرایند منطقی تنظیم شده است. می توانید به مطلب های بعدی بروید و مطالب را به ترتیبی که دوست دارید بخوانید، اما بهتر است از فصل بندی ارایه شده پیروی کنید. هر مطلب را بخوانید و نکته های آن را یاد بگیرید. سپس روش ها و تاکتیک هایی را که آموخته اید در کار خود پیاده کنید. وقتی به کل مطلب مسلط شدید، فصل بعد را آغاز کنید. اگر بر روی هرکدام از نکته هایی که می آموزید تمرکز کنید، از پیشرفت خود شگفت زده خواهیدشد. تیم بازاریابی دیجیتال ناربو برای ارتقای مهارت های بازاریابی دیجیتال همراه شماست.

اشتراک پست

ارسال یک نظر

مریم کریمی

درباره نویسنده

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی هستم. دوره کارشناسی را در دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد را در دانشگاه الزهرا گذراندم. زبان، ادبیات، فرهنگ و هنر کشورهای مختلف برایم جذابند.

 زبان انگلیسی را در موسسه گویش آموختم و هم اکنون درحال یادگیری زبان عربی در کانون زبان ایران هستم.

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.