حتی اگر تازه کار هستید، با فریلنسینگ درآمد کسب کنید - ناربو

حتی اگر تازه کار هستید، با فریلنسینگ درآمد کسب کنید

(2 رای‌ها)
804
100

پس از یک سال تجربه در زمینه فریلنسینگ اگر راه و روش درستی پیش بگیرید، متمرکز کار کنید و شیوه‌های ارایه کار را یاد بگیرید، مشتری‌های ثابتی خواهیدداشت که به کار شما ایمان دارند. علاوه‌بر آن‌ها صفی از مشتری‌های جدید که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، می‌خواهند تجربه همکاری با شما داشته‌باشند. اما این شرایط یک شبه به‌دست نمی‌آید.

چنین شرایطی نتیجه سخت کار کردن، زمان‌بندی خوب و آموختن مهارت‌های موردنیاز یک فریلنسر است. اگر تصمیم دارید به طور جدی فریلنس کار کنید، تیم ناربو چند راه‌کار برای افزایش درآمد در سال اول کار را فراهم کرده که به شما کمک خواهدکرد؛

1. انتخاب تخصص در فریلنسینگ

اگر یک فریلنسر تازه‌کار باشید و سفارش‌های زیادی نداشته باشید، ممکن است خود را برای انجام هرکاری آماده کنید. اما برای حرفه‌ای شدن باید تخصص خاصی داشته باشید و فقط کارهای مرتبط با آن را انجام دهید. ممکن است بپرسید اگر فقط کار خاصی را انجام دهم، چگونه می‌توانم درآمد بیشتری کسب کنم؟ به‌سادگی! دستمزد یک متخصص بیشتر از یک کارمند معمولی است. اگر مشتری بودید و می‌خواستید کسی را برای دیجیتال مارکتینگ محصول خود استخدام کنید، ترجیح می‌دادید با کسی کار کنید که در همه امور کار می‌کند؟ یا کسی که فقط دیجیتال مارکتینگ کار می‌کند اما به کار خود کاملا مسلط است؟

تصمیم این‌که دقیقا چه کارهایی را انجام می‌دهید و چه کارهایی را انجام نمی‌دهید، سخت‌ترین و مهم‌ترین تصمیم شغلی شماست. گاه ممکن است پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی داشته‌باشید یا نیازهای مالی به شما هجوم بیاورند. اما به آینده بلندمدت شغلی فکر کنید و تنها یک راه را درپیش بگیرید.

2. مشتری ایده‌آل خود را مشخص کنید

پیش از این‌که برای کار خود بازاریابی کنید، باید بدانید دقیقا به دنبال چه مشتری‌هایی هستید. آیا می‌خواهید وب‌سایت‌هایی برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک طراحی کنید؟ یا هدف شما شرکت‌های بزرگ هستند؟ برای مشخص شدن مشتری‌ ایده‌آل این سوال‌ها را از خود بپرسید؛

  • خدمات من به کمک چه کسب‌وکارهایی می‌آید؟
  • آیا کسب‌وکار موردنظر می‌تواند با من کار کند؟
  • چه اشخاصی در روند کار من هستند؟ سن، جنسیت، تحصیلات و موقعیت جغرافیایی آن‌ها را مشخص کنید.

3. یک وب‌سایت نمونه‌کار با کیفیت برای خود بسازید

بهترین روش برای معرفی کار خود، ارایه نمونه کار در قالب یک وب‌سایت است. این وب سایت باید تخصص شما را نشان دهد، نکته‌های برجسته در تجربه‌های قبلی را به نمایش بگذارد، شما را معرفی کند و اطلاعات تماس شما را نشان دهد.

4. قیمت‌گذاری کنید

هرچقدر هم به کار خود علاقه داشته باشید، بدون پول نمی‌توانید زندگی را بگذرانید. پس باید به اندازه کافی درآمد داشته باشید. اگر کیفیت کار بالایی ارایه دهید، مشتری‌ها از پرداخت قیمتی بالاتر از قیمت معمول بازار خودداری نخواهندکرد. دقت داشته باشید کیفیت اهمیت فراوانی دارد، اگر کار بی‌کیفیتی ارایه کنید و توقع درآمد بالا داشته باشید مشتری‌های خود را از دست خواهیدداد.

5. شبکه‌ مشتریان ایجاد کنید

شبکه‌ای از دوستان، همکاران و مشتری‌ها ایجاد کنید. ارتباطات خود را قوی کنید تا از این طریق به مشتری‌های جدید معرفی شوید. با این کار مشتری‌های جدید خودشان به سراغ شما می‌آیند و نیازی نیست تلفن را به‌ دست بگیرید و به دنبال مشتری باشید. یا ایمیل‌های فراوان بفرستید و منتظر نتیجه بمانید.

6. مرتب به‌روز شوید

منظور از به‌روز شدن اطلاعات جدید درمورد کسب‌وکارهایی است که جدید راه‌اندازی می‌شوند و به خدمات شما نیاز دارند. همچنین شما باید وب‌سایت خود را مرتب به‌روز کنید. محتوای ارزشمند و باکیفیت تولید کنید و خود را به عنوان یک متخصص به مخاطبان بشناسانید.

7. انتشار پست وبلاگ در شبکه‌های اجتماعی دیگر

وبلاگ شما مخاطبانی خواهدداشت، کسانی هم از طریق جستجو در موتورهای جستجو شما را خواهندیافت. با این حال یکی از بهترین شیوه‌های دیده شدن تخصص، وبلاگ و شخص شما بازنشر محتوای وبلاگ در وبلاگ‌های دیگر، شبکه‌های اجتماعی و نشریات آنلاین است.

نکته‌هایی که در این مطلب توضیح دادیم برای پیشرفت در کار فریلنسینگ است. هر فریلنسر با توسعه مهارت‌ها و تخصص خود می‌تواند درآمد بیشتری کسب کند. تجربه‌های فریلنسینگ خود را با ناربو در میان بگذارید.

اشتراک پست

ارسال یک نظر

مریم کریمی

درباره نویسنده

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی هستم. دوره کارشناسی را در دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد را در دانشگاه الزهرا گذراندم. زبان، ادبیات، فرهنگ و هنر کشورهای مختلف برایم جذابند.

 زبان انگلیسی را در موسسه گویش آموختم و هم اکنون درحال یادگیری زبان عربی در کانون زبان ایران هستم.

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.