بهترین روش های بازاریابی ایمیلی- بخش اول - ناربو

بهترین روش های بازاریابی ایمیلی- بخش اول

(1 رای)
12
100

با خواندن مطلب پیشین، حتما متوجه شده اید که ما در یک جهان اجتماعی مجازی زندگی می کنیم. احتمالا خود شما هم تجربه هایی در این باره داشته باشید. هر روز با افرادی در سراسر جهان چت می کنید، عکس ها و فیلم های آن ها را می بینید و نظراتشان را می خوانید.

بسیاری از متخصصان بازاریابی معتقدند با افزایش شبکه های اجتماعی، دیگر زمانه بازاریابی ایمیلی تمام شده است. این حرف را باور نکنید! بازاریابی ایمیلی هنوز زنده است و به فعالیت و رشد شما کمک می کند.

چرا هنوز بر اهمیت بازاریابی ایمیلی تاکید داریم؟

  • رویداد ترافیک وب سایت در سال 2009 با 258 شرکت کننده آغاز به کار کرد. بخش اصلی تبلیغات این رویداد از طریق بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ انجام شد.
  • این رویداد فقط از طریق ایمیل مارکتینگ تبلیغات کرد و موفق شد در طی 8 سال، 4500 شرکت کننده جذب کند.
  • بخش بازاریابی دیجیتال این رویداد فقط در یک سال درآمدی بیش از 20 میلیون دلار از طریق بازاریابی ایمیلی داشت.

برخلاف شایعات، بازاریابی ایمیلی رو به مرگ نیست! اگر بدانید چگونه باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، باعث توسعه غیرمستقیم کسب و کار شما می شود. به همین دلیل در این مطلب مبانی بازاریابی ایمیلی را بررسی می کنیم. از روش ها و معیارها حرف می زنیم، اطلاعات مورد نیاز را بررسی می کنیم و به شما می گوییم که تیم ایمیل مارکتینگ شما به چه افرادی نیاز دارد.

ابتدا نقش بازاریابی ایمیلی را در توسعه کسب و کار بررسی می کنیم؛

بازاریابی ایمیلی می تواند برای معرفی برند، تعامل، خرید، نگهداری، فروش مستقیم، فعالیت مجدد، افزایش ترافیک و مراجعه کننده یکی از بهترین ابزارهایی باشد که در توسعه همه انواع کسب و کار به کمک شما می آید.

اما باید بدانیم که چرا از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنیم. شاید برایتان عجیب باشد که استفاده از بازاریابی ایمیلی برای سودآوری یا رشد نیست!

نتیجه نهایی بازاریابی ایمیلی سودآوری و رشد است، اما هدف بازاریابی ایمیلی انتقال مشتریان از مرحله «سفر ارزش» به مرحله بعدی است.

به کسب و کارتان به چشم مسیری نگاه کنید که مشتری در آن سفر می کند. هرچه مشتری شما را بیشتر بشناسد، در این جاده به جلو حرکت می کند.

در گوشه سمت چپ پایین، مشتری فقط از وجود و فعالیت شما آگاه است. مشتری به مرور به گوشه سمت راست بالا می رسد. در این مرحله مشتری شما را به همه کسانی که می شناسد، پیشنهاد می کند چون شما زندگی او را تغییر داده اید.

سفر از آگاهی به ارتقا، سفر مشتری است. چنان که مشتری در این مسیر پیش می رود، سود و ثبات کسب و کار شما نیز ارتقا می یابد. به همین دلیل است که ایم سفر «سفر ارزش» نامیده می شود.

از طریق ایمیل مارکتینگ می توانید حرکت مشتری در این سفر را سرعت دهید. البته اگر روش ها را درست درک کنید و به کار بگیرید.

روش های بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی چیزی بیش از ارسال ایمیل های متعدد و بازنشر پست های وبلاگ است. بازاریابی ایمیلی چیزی بیش از ارسال ایمیل هنگام فروش های ویژه یا ارتقای محصول است.

برای تسلط بر بازاریابی ایمیلی باید انواع ایمیل های ارسالی، زمان بندی مناسب و کمپین های مختلف برای ارتباط با مشتری را بشناسید.

انواع ایمیل های مورد استفاده در بازاریابی ایمیلی

  • تراکنشی؛ ارایه خدمات به مشتریان
  • ارتباطی؛ برای تعامل با مشترکین و افزایش ارتباط با آن ها
  • تبلیغاتی؛ برای افزایش فروش

ایمیل تراکنشی

ایمیل های تراکنشی از طریق سرویس های خودکار برای مشتریان بالقوه و مشتریان واقعی ارسال می شوند. ایمیل های تراکنشی به هشت دسته تقسیم می شوند؛

1. تایید سفارش

ایمیل های تایید سفارش بیشتر از انواع دیگر ایمیل باز می شوند. در ایمیل تایید سفارش، مشتری پول را برای شما واریز کرده و می خواهد از جزییات خرید خود مطلع شود.

برندهای زیادی هستند که به راحتی از این نوع ایمیل می گذرند. اما آمازون با ارسال ایمیل تایید سفارش، از مشتری تشکر می کند، جزییات خرید را به او ارایه می دهد و پیشنهاد خریدهای بعدی را نشان می دهد.

2. رسید خرید

ایمیل های حاوی رسید خرید، مانند ایمیل های تایید سفارش، زیاد باز می شوند. اما قابل استفاده برای رشد نیستند. می توانید یک دکمه «تماس با ما» و یک پیشنهاد خرید در این گونه ایمیل ها بگنجانید.

3. اطلاعیه های حمل و نقل

ایمیل دیگری که مشتریان شما را هیجان زده می کند، ایمیل اطلاعیه حمل و نقل است. این که به مشتری اطلاع دهید محصول خریداری شده ارسال شده و چه موقع به دست او خواهد رسید. این گونه ایمیل ها باعث می شود مشتری نسبت به خریدش هیجان زده شود.

معمولا در این گونه ایمیل ها چیزی وجود ندارد که بتواند سفر ارزش مشتری را سریع تر کند. اما محصولتان را برای مشتری یادآوری کرده اید. می توانید از مشتری بخواهید درباره خریدش به دوستانش اطلاع دهد یا خریدش را در شبکه های مجازی به اشتراک بگذارد.

4. ساخت حساب کاربری

هنگامی که مشتری حساب کاربری جدیدی برای خرید از سایت شما می سازد، در ایمیل ساخت حساب کاربری، اطلاعات حساب را برایش ارسال می کنید. شما نمی توانید از این ایمیل بهره خاص و ویژه ای ببرید. اما از آن جا که مشتری پس از ایجاد حساب کاربری حس خوبی دارد، می توانید از او بخواهید هیجانش را با دوستانش در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

5. تایید بازگشت

اگر محصولی را فروخته اید و مشتری درخواست بازگشت محصول و لغو خرید دارد، بهترین زمان برای ارایه محصولات دیگر و کوپن تخفیف به مشتری است. در چنین شرایطی مشتری از محصولی که خریده راضی نیست، اما می تواند از خدمات مشتریان فوق العاده شما هیجان زده شود. در چنین شرایطی هدف جذب دوباره مشتری است. جذب دوباره مشتری با ارایه محصولی که برای رفع نیازهای او مفیدتر و مناسب تر است یا با ارایه کوپن تخفیف انجام می شود.

6. پشتیبانی

ایمیل های پشتیبانی هم مانند ایمیل های بازگشت محصول، به شما شانس افزایش ارزش می دهند. اگر کسی پشتیبانی خوبی دریافت کند، به راحتی می توانید از او بخواهید احساساتش را با دیگران به اشتراک بگذارد. یا می توانید با ارایه کد تخفیف شادی مشتری را دوچندان کنید!

7. یادآوری رمز عبور

بسیاری از ایمیل های یادآوری رمز عبور فقط حاوی یک لینک کوتاه هستند. می توانید در این گونه ایمیل ها یک محصول را پیشنهاد دهید یا تاریخ یک رویداد جدید را به مشتری یادآوری کنید.

8. تایید لغو اشتراک

ایمیل های تایید لغو اشتراک، ایمیل های خودکار استاندارد هستند. با این حال بهتر است از این گونه ایمیل ها هم استفاده کنید. در بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ نیازی به انجام کارهای بزرگ و دشوار نیست، با تغییرات کوچک می توانید ارزش های بزرگ ایجاد کنید.

به این فکر کنید که چه مطلب ها و لینک هایی می توانید در ایمیل تایید لغو اشتراک بگنجانید. چگونه می توانید مشتری را مجاب کنید باز هم از محصولات شما دیدن کند؟

آن چه در این مطلب مرور کردیم بخشی از آموزش های جامع ناربو درباره ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی است. ناربو همواره همراه شماست تا کسب و کار خود را توسعه دهید و پیشرفت کنید.

اشتراک پست

ارسال یک نظر

مریم کریمی

درباره نویسنده

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی هستم. دوره کارشناسی را در دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد را در دانشگاه الزهرا گذراندم. زبان، ادبیات، فرهنگ و هنر کشورهای مختلف برایم جذابند.

 زبان انگلیسی را در موسسه گویش آموختم و هم اکنون درحال یادگیری زبان عربی در کانون زبان ایران هستم.

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.