
مطالعات موردی بازاریابی محتوا برای غذا و نوشیدنی
اگر می خواهید برای عرضه محصول جدیدتان یک برنامه بازاریابی خوب داشته باشید، باید از ابزارهای زیر استفاده کنید:
- پست های وبلاگ
- پست وبلاگ مهمان در وبلاگ های دیگر؛ جایی که مشتریان احتمالی شما در حال خواندن مطالب، بازدید از سایت یا جستجوی اطلاعات هستند.
- بازبینی محصولات خود در وبلاگ هایی که برای شخصیت مشتری شما جذاب است
- خبرنامه الکترونیکی
- محتوای رسانه های اجتماعی؛ مانند پست های صفحه فیس بوک کسبوکارتان، صفحه های پینترست، توییتر یا حساب های گوگل پلاس
- ارسال دستور العمل و نحوه کار روی دستیار آیفون؛ که دستور العمل ها و نحوه فیلمبرداری را برای مصرف کنندگانی در آن لحظه گرسنه هستند ارسال می کند.
- ویدئو؛ در حین مزه کردن محصولاتی مانند سس اسلاترین از فردی فیلم بگیرید و این گونه جذابیت محصولات غذایی شرکت تان را به آن ها نشان دهید. این کار می تواند به مشتریان احتمالی شما کمک کند تا تمام کاربردهای سس برندتان را بشناسند.
- عکس از محصولاتتان؛ عکس های محصولات خود را در سراسر وب توزیع کنید. همچنین توضیحاتی جالب برای آن بنویسید و بک لینک هایی داخل آن تعبیه کنید.
بیایید نگاهی بیندازیم به دو مطالعه موردی درباره کارآفرینان مواد غذایی که برندهایشان را در بازار غذا و نوشیدنی راهاندازی کرده و گسترش دادهاند. این مطالعات موردی نشان می دهد که عرضه محصولات جدید برای برندهای غذایی محلی و کوچک از طریق برنامه های بازاریابی، می تواند فوقالعاده موفقیتآمیز باشد.
مطالعه موردی اول: تیری آرتس با استفاده از محتوای تصویری فالوورهای فیس بوک خود را گسترش داد.
مورد: کمپین بازاریابی دیجیتال Three Tarts در سال 2011
هدف: افزایش آگاهی از مارشمالوهای Three Tarts با افزایش تعامل و فعالیت در تمام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برند
چگونگی: مکالمات ساده، معاملات، پیشنهادات و محصولات جدید
فعالیت: با مشتریان اصلی این برند درمورد پیشنهاداتشان صحبت کردند و آن ها را با آن ها به اشتراک گذاشتند.
ابزارها و تاکتیک ها:
- استفاده از کد QR در فروشگاه و رویدادهای خارج از کشور برای اینکه مشتریان جدید را به وب سایت خود سوق دهد
- استفاده از فیس بوک به همراه sneakpeeq که از آن برای شروع مکالمه پیرامون پست های تصویری کمک گرفته شد. این پست های تصاویر خیره کننده از غذاهای خوش رنگ و شیرین قنادی به شاتراک می گذاشتند.
- به کارگیری توییتر برای صحبت با مشتریان خاص: این ترفند برای این استفاده می شود که بتوانیم با لحنی بسیار راحت با مشتری صحبت کنیم و یا یا به اشتراک گذاری مطالب علاقه شخصی او را افزایش دهیم؛ به طوری که از یک فرد صرفا کنجکاو به یک مشتری تبدیل شود.
- استفاده از FourSquare برای اطلاعات مکان رویداد
- استفاده از Yelp برای ترغیب مشتری به کامنت گذاشتن و ارسال نظرات
نتیجه کار: Three Tarts توانست با کمک این ابزار و ترفندها در کمتر از 36 ساعت (که به صورت لایو در sneakpeeq فعالیت داشت) صدها فالوور/طرفدار/مشتری جذب کنند.
مطالعه موردی دوم:
مطالعه موردی: توسعه روابط خوب بلاگرهای محلی Good Greens Bars
مورد: کمپین وبلاگنویسی مهمان توسط بلاگر های محلی برایGreens (کلیولند ، OH) به منظور بهینهسازی دید افراد، تعداد بازدید و افزایش رتبه بندی گوگل
چگونگی: این شرکت به وبلاگ نویسان در منطقه کلیولند مراجعه کرد و از آنها خواست درمورد محصولات پروتئین خوب شرکت گرینس مطالبی بنویسند.
تاکتیک های مورد استفاده: ایجاد روابط با وبلاگ نویسان محلی برای افزایش تعداد منشن ها، بازبینی ها و بهینهسازی نتایج موتور جستجو برای Good Green.
نتیجه کار: شرکت Good Greens Bars گفت: «ما بیش از 30 وبلاگ نویس محلی را به کار گرفتیم که تقریباً تمام وبلاگ های مهم منطقه کلیولند را پوشش می دهند. این کار باعث شده تعداد بازدیدکننده هایمان افزایش یابد و رتبهبندی سایتمان در گوکل ارتقا پیدا کند».
«ما از PR0 (رتبه صفحه گوگل) به PR3 رسیدیم. رتبه الکسای ما حدود 1.7 میلیون است و اکنون در ماه بیش از 2000 بازدیدکننده داریم. بخش بزرگی از ترافیک ما واقعاً مربوط به منطقه کلیولند هستند و احتمالاً توسط بسیاری از این وبلاگ های محلی هدایت می شوند. با توجه به اینکه ما در فروشگاه ها و بصورت آنلاین بیشتر در دسترس این افراد هستیم، این اتفاق بسیار خوبی است.
« میانگین فروش ما در 4 ماه گذشته نسبت به دوره 4 ماهه قبلی، 50 درصد افزایش داشته است. ما در مقایسه با 30،000 دلار در ماه (که در گذشته کسب می کردیم) اکنون در هر ماه بیش از 50،000.00 دلار فروش داریم.»
برنامه بازاریابی محتوای 9 مرحله ای
- مشتری خود را بشناسید.
- بدانید که کالای شما برای خریدار چه نیازی را برآورده می کند.
- بدانید مشتریتان کجا و چطور به دنبال اطلاعات مورد نظر خود می گردد.
- طرحی برای تولید/توزیع و یا به اشتراک گذاری مطالب در شبکه اجتماعی تهیه کنید که متناسب با علایق خریدارهایتان باشد.
- مطالب ماهانه و نحوه توزیع محتوای هفتگی خود را در تقویم یادداشت کنید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید.
- برای رسیدگی به مشکلات و برطرف کردن نیازهای خریدار (نیازهایی که مربوط به محصول شماست) محتوا تولید کنید؛ به شکلی است که به آنها کمک کند و در عین حال حالت تبلیغاتی نداشته باشد.
- مطالب را به اشتراک بگذارید.
- روی پست ها نظارت داشته باشید و دائما پاسخگوی مشتریان باشید.
- تاکتیک هایتان را تغییر دهید و این روند را تکرار کنید.
اشتراک پست

درباره نویسنده
علیرضا کاظمی نیامن مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه اصفهان در رشته مهندسی فناوری اطلاعات گرفتم. کارشناسی ارشد تجارت الکترونیکی را نیز در همان دانشگاه خواندم. از کودکی استعداد زیادی در زبان انگلیسی داشتم و در 17 سالگی به عنوان جوان ترین مدرس در آموزشگاه زبان گویش شروع به فعالیت کردم. سابقه برنامه نویسی دات نت و طراحی رابط های کاربری وب را دارم. زمینه های علاقه گسترده ای دارم که اکثرا در زمینه روانشناسی و کسب و کار هستند. به طراحی تجربه کاربری، روانشناسی تصمیم گیری، بازاریابی و تبلیغات و استارتاپ ها علاقه زیادی دارم. در ادامه مسیر خود وب سایت آقای مترجم را هم بنیان گذاری کردم و اکنون نیز به عنوان مدیر اجرایی آن مشغول به فعالیت هستم.
18 نظرها
website, how could i subscribe for a blog web site?
The account aided me a applicable deal. I were a little bit acquainted of this your broadcast provided brilliant clear idea
I'm hoping to check out the same high-grade content from you in the future
as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my very own site
now ;)
am reading this wonderful article to increase my know-how.
the book in it or something. I think that you could do with a few pics to drive the message home
a little bit, but other than that, this is fantastic blog.
An excellent read. I'll definitely be back.
I'll bookmark your blog and check again here frequently.
I'm quite sure I will learn plenty of new stuff
right here! Best of luck for the next!
to give a quick shout out and say I truly enjoy reading through your blog posts.
Can you recommend any other blogs/websites/forums that deal with the same subjects?
Appreciate it!
i was just curious if you get a lot of spam responses?
If so how do you stop it, any plugin or anything you can advise?
I get so much lately it's driving me mad so
any help is very much appreciated.
lovers except this piece of writing is really a good post, keep it up.
and it has aided me out loads. I hope to contribute & help different customers like its aided me.
Good job.
I would like to see more posts like this .
presented on web?
really useful & it helped me out much. I hope
to give something back and aid others like you aided me.
The world hopes for even more passionate writers like you who are not afraid to mention how
they believe. At all times follow your heart.
one and i was just curious if you get a lot of spam comments?
If so how do you prevent it, any plugin or anything you can advise?
I get so much lately it's driving me insane so any support is
very much appreciated.
ارسال یک نظر