مطالعات موردی بازاریابی محتوا برای غذا و نوشیدنی

(0 رای‌ها)
12
0

اگر می خواهید برای عرضه محصول جدیدتان یک برنامه بازاریابی خوب داشته باشید، باید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

  • پست های وبلاگ
  • پست وبلاگ مهمان در وبلاگ های دیگر؛ جایی که مشتریان احتمالی شما در حال خواندن مطالب، بازدید از سایت یا جستجوی اطلاعات هستند.
  • بازبینی محصولات خود در وبلاگ هایی که برای شخصیت مشتری شما جذاب است
  • خبرنامه الکترونیکی
  • محتوای رسانه های اجتماعی؛ مانند پست های صفحه فیس بوک کسب‌و‌کارتان، صفحه های پینترست، توییتر یا حساب های گوگل پلاس
  • ارسال دستور العمل و نحوه کار روی دستیار آیفون؛ که دستور العمل ها و نحوه فیلمبرداری را برای مصرف کنندگانی در آن لحظه گرسنه هستند ارسال می کند.
  • ویدئو؛ در حین مزه کردن محصولاتی مانند سس اسلاترین از فردی فیلم بگیرید و این گونه جذابیت محصولات غذایی شرکت تان را به آن ها نشان دهید. این کار می تواند به مشتریان احتمالی شما کمک کند تا تمام کاربردهای سس برندتان را بشناسند.
  • عکس از محصولاتتان؛ عکس های محصولات خود را در سراسر وب توزیع کنید. همچنین توضیحاتی جالب برای آن بنویسید و بک لینک هایی داخل آن تعبیه کنید.

بیایید نگاهی بیندازیم به دو مطالعه موردی درباره کارآفرینان مواد غذایی که برندهایشان را در بازار غذا و نوشیدنی راه‌اندازی کرده و گسترش داده‌اند. این مطالعات موردی نشان می دهد که عرضه محصولات جدید برای برندهای غذایی محلی و کوچک از طریق برنامه های بازاریابی، می تواند فوق‌العاده موفقیت‌آمیز باشد.

مطالعه موردی اول: تیری آرتس با استفاده از محتوای تصویری فالوورهای فیس بوک خود را گسترش داد.

مورد: کمپین بازاریابی دیجیتال Three Tarts در سال 2011

هدف: افزایش آگاهی از مارشمالوهای Three Tarts با افزایش تعامل و فعالیت در تمام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برند

چگونگی: مکالمات ساده، معاملات، پیشنهادات و محصولات جدید

فعالیت: با مشتریان اصلی این برند درمورد پیشنهاداتشان صحبت کردند و آن ها را با آن ها به اشتراک گذاشتند.

ابزارها و تاکتیک ها:

  • استفاده از کد QR در فروشگاه و رویدادهای خارج از کشور برای اینکه مشتریان جدید را به وب سایت خود سوق دهد
  • استفاده از فیس بوک به همراه sneakpeeq که از آن برای شروع مکالمه پیرامون پست های تصویری کمک گرفته شد. این پست های تصاویر خیره کننده از غذاهای خوش رنگ و شیرین قنادی به شاتراک می گذاشتند.
  • به کارگیری توییتر برای صحبت با مشتریان خاص: این ترفند برای این استفاده می شود که بتوانیم با لحنی بسیار راحت با مشتری صحبت کنیم و یا یا به اشتراک گذاری مطالب علاقه شخصی او را افزایش دهیم؛ به طوری که از یک فرد صرفا کنجکاو به یک مشتری تبدیل شود.
  • استفاده از FourSquare برای اطلاعات مکان رویداد
  • استفاده از Yelp برای ترغیب مشتری به کامنت گذاشتن و ارسال نظرات

نتیجه کار: Three Tarts توانست با کمک این ابزار و ترفندها در کمتر از 36 ساعت (که به صورت لایو در sneakpeeq  فعالیت داشت) صدها فالوور/طرفدار/مشتری جذب کنند.

مطالعه موردی دوم:

مطالعه موردی: توسعه روابط خوب بلاگرهای محلی Good Greens Bars

مورد: کمپین وبلاگ‌نویسی مهمان توسط بلاگر های محلی برایGreens  (کلیولند ، OH) به منظور بهینه‌سازی دید افراد، تعداد بازدید و افزایش رتبه بندی گوگل

چگونگی: این شرکت به وبلاگ نویسان در منطقه کلیولند مراجعه کرد و از آنها خواست درمورد محصولات پروتئین خوب شرکت گرینس مطالبی بنویسند.

تاکتیک های مورد استفاده: ایجاد روابط با وبلاگ نویسان محلی برای افزایش تعداد منشن ها، بازبینی ها و بهینه‌سازی نتایج موتور جستجو برای Good Green.

نتیجه کار: شرکت Good Greens Bars گفت: «ما بیش از 30 وبلاگ نویس محلی را به کار گرفتیم که تقریباً تمام وبلاگ های مهم منطقه کلیولند را پوشش می دهند. این کار باعث شده تعداد بازدیدکننده هایمان افزایش یابد و رتبه‌بندی سایتمان در گوکل ارتقا پیدا کند».

«ما از PR0 (رتبه صفحه گوگل) به PR3 رسیدیم. رتبه الکسای ما حدود 1.7 میلیون است و اکنون در ماه بیش از 2000 بازدیدکننده داریم. بخش بزرگی از ترافیک ما واقعاً مربوط به منطقه کلیولند هستند و احتمالاً توسط بسیاری از این وبلاگ های محلی هدایت می شوند. با توجه به اینکه ما در فروشگاه ها و بصورت آنلاین بیشتر در دسترس این افراد هستیم، این اتفاق بسیار خوبی است.

« میانگین فروش ما در 4 ماه گذشته نسبت به دوره 4 ماهه قبلی، 50 درصد افزایش داشته است. ما در مقایسه با 30،000 دلار در ماه (که در گذشته کسب می کردیم) اکنون در هر ماه بیش از 50،000.00 دلار فروش داریم.»

برنامه بازاریابی محتوای 9 مرحله ای

  1. مشتری خود را بشناسید.
  2. بدانید که کالای شما برای خریدار چه نیازی را برآورده می کند.
  3. بدانید مشتری‌تان کجا و چطور به دنبال اطلاعات مورد نظر خود می گردد.
  4. طرحی برای تولید/توزیع و یا به اشتراک گذاری مطالب در شبکه اجتماعی تهیه کنید که متناسب با علایق خریدارهایتان باشد.
  5. مطالب ماهانه و نحوه توزیع محتوای هفتگی خود را در تقویم یادداشت کنید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید.
  6. برای رسیدگی به مشکلات و برطرف کردن نیازهای خریدار (نیازهایی که مربوط به محصول شماست) محتوا تولید کنید؛ به شکلی است که به آنها کمک کند و در عین حال حالت تبلیغاتی نداشته باشد.
  7. مطالب را به اشتراک بگذارید.
  8. روی پست ها نظارت داشته باشید و دائما پاسخگوی مشتریان باشید.
  9. تاکتیک هایتان را تغییر دهید و این روند را تکرار کنید.

اشتراک پست

2 نظرها

  • oprolevorter
    Hello, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam responses? If so how do you prevent it, any plugin or anything you can recommend? I get so much lately it's driving me mad so any support is very much appreciated.
  • oprol evorter
    An impressive share, I just given this onto a colleague who was doing a little analysis on this. And he in fact bought me breakfast because I found it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you become expertise, would you mind updating your blog with more details? It is highly helpful for me. Big thumb up for this blog post!

ارسال یک نظر

علیرضا کاظمی نیا

درباره نویسنده

من مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه اصفهان در رشته مهندسی فناوری اطلاعات گرفتم. کارشناسی ارشد تجارت الکترونیکی را نیز در همان دانشگاه خواندم. از کودکی استعداد زیادی در زبان انگلیسی داشتم و در 17 سالگی به عنوان جوان ترین مدرس در آموزشگاه زبان گویش شروع به فعالیت کردم. سابقه برنامه نویسی دات نت و طراحی رابط های کاربری وب را دارم. زمینه های علاقه گسترده ای دارم که اکثرا در زمینه روانشناسی و کسب و کار هستند. به طراحی تجربه کاربری، روانشناسی تصمیم گیری، بازاریابی و تبلیغات و استارتاپ ها علاقه زیادی دارم. در ادامه مسیر خود وب سایت آقای مترجم را هم بنیان گذاری کردم و اکنون نیز به عنوان مدیر اجرایی آن مشغول به فعالیت هستم.

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.

ثبت نام طرح رایگان
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود

ثبت نام طرح فردی
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود

ثبت نام طرح گروهی
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود