چگونه کسب‌وکارهای غذایی می توانند از بازاریابی برای ارتباط با مصرف کنندگان استفاده کنند

(0 رای‌ها)
23
0

اگر در کسب‌وکارتان استراتژی مناسبی برای بازاریابی محتوا داشته باشید، می توانید به کمک آن اطلاعات خود را با مصرف‌کنندگان در میان بگذارید. این کار بخصوص برای کسب‌وکارهای جدید یا کوچکی که بودجه بازاریابی کمی دارند، فوق العاده است.

 بازاریابی محتوا به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. بنابراین کسب‌وکارهای مواد غذایی، هنگام برنامه‌ریزی استراتژی محتوا باید اهداف مشخصی در این زمینه داشته باشد. به عنوان مثال، یک برند مواد غذایی ممکن است درصدد افزایش آگاهی از برند، تبلیغات دهان به دهان محصول جدید، ایجاد یک جامعه تعاملگرا، گسترده تر کردن مشتریان خود یا حتی نشان دادن پیروی از سرمایه گذاران بالقوه برآید. نکته اصلی در اینجا اجرای استراتژی مناسبی است که از اهداف، نیازها و منابع شما پشتیبانی می کند. بخاطر داشته باشید که برای اینکه نتیجه مثبت بگیرید، ثبات خیلی مهم است. بنابراین از ابتدا باید اهدافی واقعی و ثابت تعیین کنید.

در ادامه نکاتی مهم برای موفقیت در بازاریابی محتوا قرار داده‌ایم:

  1. .موضوع منحصربفرد برندتان را مرتب بازگو کنید

بازگوی داستانی مداوم که سرگرم کننده، الهام بخش و آموزنده باشد، کمک زیادی به شناخت نام تجاری‌تان می کند و تاثیر خوبی روی مشتریان احتمالی دارد؛ همچنن روی  اینفلوئنسرهای بالقوه‌ای که ممکن است بخواهید با آن ها همکاری کنید هم اثر می گذارد. اینفلوئنسرها معمولا قبل از اینکه تصمیم بگیرند با شما همکاری کنند یا نه، دوست دارند حس خوبی از برند شما و آنچه که ارائه می دهید بگیرند.

برند آیس تی لندن هری برومپتون داستانی منحصربفرد از خودش دارد که همیشه آن را به سبکی بی نظیر بیان می کند. از وب سایت این برند گرفته تا رسانه های اجتماعی آن، در همه جا رسالت، ارزش ها و خصوصیت های قابل توجه برند به وضوح بیان شده‌اند. همچنین مشارکت های آن، با سبک و پیام کلی برند مطابق است.

  1. خلاق باشید و محتواهای متنوع به اشتراک بگذارید

غذا وسیله‌ای است که همه انسان ها را به سمت خود جذب می کند و آن ها را گرد هم می آورد. پس شما هم از این وسیله استفاده کنید! کلیپ های ویدیویی و تصاویری را به نمایش بگذارید که عناصر مختلف فرایند تولید یا آماده سازی مواد غذایی را در بر می گیرد یا فیلم های پشت صحنه یک رویداد تجاری را نشان می دهد. بازخوردها و بازبینی های خوب مشتریان را پست کنید و از آن به عنوان راهی برای تعامل با مصرف کننده و ایجاد جامعه مشترک، استفاده کنید.

شرکت Change Please با قراردادن پروفایل باریستا در وب سایت خود، این کار را با مهارت هر چه تمام انجام می دهد. خوانندگان سایت از این طریق با کسانی که قبلا از آن برنامه استفاده کرده اند آشنا می شوند و از تجربیات آنان بهره می برند. این یک روش عالی برای تعامل و برقراری ارتباط با مصرف کنندگان بالقوه است. درنتیجه مشتریان ترغیب می شوند اطلاعات بیشتری در مورد مشارکت با شرکت شما پیدا کنند.

Cauli Rice رویکرد انتشار ویژگی های «سبک زندگی» را در وب سایت خود استفاده کرده‌است. این شرکت به طور مرتب با متخصصان تناسب اندام و مقالات آموزنده در مورد سبک زندگی سالم مصاحبه می کند و آن ها را در وبسایتش قرار می دهد. این نوع محتوا نه تنها جالب است بلکه به مصرف کنندگان کمک می کند فواید یک شیوه زندگی سالم را که شامل انتخاب مواد غذایی سالم است، درک کنند که این به نوبه خود آن ها را به سمت خرید از محصولات Cauli Rice سوق می دهد؛ چقدر هوشمندانه!

  1. یک محتوا را به اشکال مختلف بازسازی و از آن استفاده کنید

استفاده دوباره از محتوا و بازسازی آن، باعث می شود در زمان روند تولید محتوا صرفه جویی شود و همچنین به مصرف کنندگان کمک می کند تا به روش های مختلفی با شما ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، قطعه‌ای از یک وبلاگ خوب (که به صورت متن نوشته شده) را می توان تقسیم کرد و به عنوان اساسی برای پخش یک فیلم کوتاه در پلتفرم ویدیویی استفاده کرد.

  1. محتوایتان را در پلتفرم هایی به اشتراک بگذارید که مصرف کنندگان از آن استفاده می کنند

امروزه کاربران همه محتواهای اجتماعی را در آن واحد و در همان شبکه‌ای که می خواهند، دریافت می کنند. شما هم باید محتوای خود را به روشی مستقیم و راحت به اشتراک بگذارید تا مصرف کنندگان برای مشاهده یا خواندن مطالب شما مجبور نباشند پلتفرم مورد استفاده خود را ترک کنند. به این می گویند یک شرایط برد-برد برای شما و کاربرانتان!

اگر یک یا چند مورد از توصیه های بالا را انجام دهید، ارتباط بین برندتان و مشتریانتان عمیق تر شده و این به نوبه خود باعث ایجاد وفاداری می شود. با نظارت بر تعاملات و به‌اشتراک‌گذاری ها در طول زمان، می توانید بفهمید مشتریانتان درباره برند شما چه فکری می کنند. برندهایی که این کار را انجام می دهند در صورت لزوم می توانند کمپین هایی ایجاد کرده و از بازخورد مشتری برای بهبود محصول خود استفاده کنند.

اشتراک پست

1 نظر

  • oprolevorter
    Hey, you used to write magnificent, but the last several posts have been kinda boring?K I miss your super writings. Past few posts are just a little out of track! come on!

ارسال یک نظر

نگین بازرگان

درباره نویسنده

من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی IT از دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از همین دانشگاه هستم. از کودکی به زبان انگلیسی علاقه بسیاری داشتم و در 16 سالگی مدرک زبان خود را از موسسه زبان پویش در اصفهان گفتم. 

به مطالب مربوط به تجارت الکترونیکی، بازاریابی، کسب و کارهای نوپا، کسب و کارهای اینترنتی، استارتاپ ها و کارآفرینی علاقه زیادی دارم و در این حوزه فعالیت می کنم. هم- بنیان گذار وب سایت آقای مترجم هستم و در حال حاضر به عنوان مدیر منابع انسانی آن فعالیت می کنم. 

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.

ثبت نام طرح رایگان
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود

ثبت نام طرح فردی
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود

ثبت نام طرح گروهی
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود