چرا به استراتژی بازاریابی دیجیتالی نیاز داریم؟

(2 رای‌ها)
148
100

در این مطلب با اهمیت استفاده از یک طرح بازاریابی دیجیتالی برای رشد کسب و کار آشنا می شویم.

اگر بخواهید استراتژی بازاریابی دیجیتالی شرکت خود را توسعه دهید، از کجا شروع می کنید؟ امروزه بسیاری از شرکت ها می دانند که شبکه های مجازی و تلفن همراه برای جذب و نگه داشتن مشتری حیاتی هستند. اما برنامه منسجمی برای رشد شرکت و تاثیر گذاری بر مخاطبان خود ندارند.

چالش های طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال

تجربه ما نشان می دهد که اولین چالش اصلی این است که از کجا شروع کنیم؟! به نظر می رسد در اعماق وجودمان ترس از نیاز به یک گزارش اساسی داشته باشیم. با این حال می دانیم که برنامه ریزی برای اجرای بازاریابی دیجیتال بهترین کار ممکن است. نیازی نیست یک برنامه عریض و طویل بنویسید! می توانید برنامه خود را روی یک برگه A4 خلاصه کنید.

هرچه برنامه ساده تر و خلاصه تر باشد، بهتر می توان به آن عمل کرد.

چالش بعدی دامنه و مقیاس بازاریابی دیجیتالی است. روش های بازاریابی دیجیتالی زیادی وجود دارند. ممکن است برای ارتقای وب سایت خود از شیوه جستجو، شبکه های اجتماعی یا ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید. ممکن است از چند روش همزمان کمک بگیرید، اما نمی توانید همه راه ها را به کار بگیرید. هر شیوه، جزییاتی دارد که باید رعایت شود. مثلا در بازاریابی ایمیلی، باید به مخاطب، محتوای ایمیل و زمان بندی ارسال ایمیل ها دقت کنید.

بسیاری از شرکت ها در زمینه بازاریابی دیجیتالی کار می کنند، نتایج خوبی هم کسب می کنند اما هیچ برنامه ای ندارند. به نظر می رسد در مقیاس کوچک مشکلی وجود نداشته باشد. اما شرکت های بزرگ اگر بدون برنامه حرکت کنند، موفقیت های بزرگ را از دست می دهند.

دلیل های نیاز به استراتژی بازاریابی دیجیتالی

1. بی هدف هستید

شرکت هایی که استراتژی دیجیتالی ندارند( چنان که پیش از این گفتیم بسیاری از شرکت ها این گونه هستند)، هدف استراتژیک مشخصی ندارند که به کجا می خواهند برسند. وقتی هدفی نداشته باشید، میزان پیشرفت شما قابل اندازه گیری نیست.

2. مخاطب آنلاین یا سهم خود را از بازار نمی شناسید

اگر استراتژی صحیحی برای بازاریابی دیجیتالی خود نداشته باشید، نیاز واقعی مخاطب را درست نمی شناسید. ممکن است نیازهای او را دست کم بگیرید و درنتیجه مخاطب خود را از دست بدهید.

اشتراک پست

ارسال یک نظر

مریم کریمی

درباره نویسنده

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی هستم. دوره کارشناسی را در دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد را در دانشگاه الزهرا گذراندم. زبان، ادبیات، فرهنگ و هنر کشورهای مختلف برایم جذابند.

 زبان انگلیسی را در موسسه گویش آموختم و هم اکنون درحال یادگیری زبان عربی در کانون زبان ایران هستم.

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.

ثبت نام طرح رایگان
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود

ثبت نام طرح فردی
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود

ثبت نام طرح گروهی
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود