دستور پختی برای موفقیت: بازاریابی محتوا در زمینه مواد غذایی

(0 رای‌ها)
21
0

 

اگر به جای غذا گرسنه موفقیت هستید، توصیه می کنم بازاریابی محتوای مواد غذایی را امتحان کنید! (با عرض پوزش، باید بگویم استعاره های غذایی هم درست به اندازه پای سیب مامان بزرگ غیر وسوسه‌برانگیز هستند). هیچ کس نمی تواند انکار کند که محتوای خوب چقدر می تواند مشتری را به سمت غذاهای شما جذب کند. به عنوان مثال، به صفحه فیس بوک خوشمزه Buzzfeed نگاهی بیندازید. این پیج بیش از 94 میلیون فالوور دارد و بسیار محبوب است. همچنین طبق گزارشی در سال 2017 ،عبارت «دستور پخت»، به 10 عبارت برتر جستجو در YouTube تبدیل شده است. اگر می خواهید شما هم در زمینه تولید محتوای غذایی موفق شوید، باید از «کتاب دستورپخت موفقیت» سایر شرکت های موفق استفاده کنید. در نیتجه روشهای خارق العاده ای برای برقراری ارتباط با مشتریان پیدا می کنید و می توانید به کمک مواد غذایی برندتان، پیامتان را به آن ها برسانید.

اهمیت بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی درون‌مرزی (ورودی) است که مشتریان را ترغیب به جستجوی شما می کند. طبق مطالعه ای که توسط OneSpot انجام شده است، 40 درصد از مصرف کنندگان محتوایی را می خواهند که اطلاع رسانی کند. به عبارت دیگر مردم در جستجوی پاسخ هستند. بنابراین، هدف برندها این است که خودشان را به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای آن پاسخ ها قرار دهند. هنگامی که مصرف کنندگان با مارک شما ارتباط برقرار می کنند، احتمال اینکه از محصولاتتان خریداری کنند هم بیشتر می شود. پس دفعه بعدی که به راه حل نیاز دارند، احتمالا دوباره به شرکت شما مراجعه خواهند کرد.

بازاریابی محتوا برای مواد غذایی، به سادگی کمپین شما را متمرکز می کند چراکه که راه رسیدن به قلب مشتریان از طریق شکم آن هاست. حتی اگر در بخش مواد غذایی نباشید، باز هم استفاده از «عشق به غذا» این پتانسیل را دارد که کمپین بازاریابی شما موفق کند.

بازاریابی محتوای مواد غذایی تجربیات آنلاین مشتریان را با موضوعی که علاقه مند به آن هستند افزایش می دهد. به عنوان مثال، 81 درصد از افراد نسل هزاره می خواهند بدانند كه غذایی که می خورند چگونه تولید می شود. نسل هزاره 24 درصد از جمعیت جهانی را تشکیل می دهند. بنابراین اگر محتوایی برای اشتراک گذاری دارید، بهتر است آن ها را مخاطب قرار دهید زیر بازار آن ها بازاری عظیم است. همچنین، هزاره ها بصورت آنلاین زندگی می کنند، پس به احتمال زیاد مطالبی که به نظرشان مفید یا خنده دار است را با دیگران به اشتراک می گذارند و خیلی به درد شما می خورند!

غذای روح در برندهای بزرگ

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید به کمک آن ها برای مواد غذایی بازاریابی محتوا انجام دهید. برندهای بزرگ از این روش ها استفاده می کنند تا تعامل با مشتری خود را افزایش دهند، دسترسی‌شان را به بازارهای جدید گسترش دهند و اطمینان حاصل کنند که در یک بازار همیشه در حال تغییراند و نقش مهمی ایفا می کنند.

Denny’sبرند

کارشناسان بازاریابی شرکت دنی، متخصص رسانه های اجتماعی هستند و تاکنون یکی از موفق ترین توییت های برند را به خودشان اختصاص داده‌اند. آن ها به جای تمرکز روی غذا، بیشتر روی احساسات تمرکز دارند و در توئیتر و تامبلر شوخی های روز را به اشتراک می گذارند. هدف در اینجا ایجاد مشارکت و تشویق مشتریان است. همچنین اینکه بتوانند علاوه بر تعامل با مشتریات، فضای آنلاینی برایشان بسازند که در آن احساس استقبال و سرگرمی می کنند. مشتریانی که بیش از سه قطعه محتوای برند را مشاهده می کنند، حداکثر تا شش برابر بیشتر احتمال دارد به فراخوان آن سایت پاسخ دهند (مثلا محصولی را خریداری کنند) را دارند، بنابراین ارزشش را دارد که کمی وقت بگذارید و به مشتریان محتوای جالب و سرگرم‌کننده ارائه دهید. در این صورت خواهید دید که آن ها این لطفتان را چطور جبران می کنند. البته این امر بیشتر به مشتری نشان می دهد که محتوای شما ارزش به‌اشتراک‌گذاری را دارد، درنتیجه این کار به گسترش پیام شما کمک می کند و باعث معروف شدن پیج و برندتان می شود. 

شرکت  Plated

بازاریابی محتوا یعنی اینکه قبل از تبلیغ کردن محصول خودتان، محتواهای مورد نیاز مشتری را به او ارائه هید و روابطی با آن ها ایجاد کنید که آن ها را به مشارکت با شما تشویق کند. نوعی از این مشارکت، محتوای تولید شده توسط کاربر است؛ محتوای تولیدی کاربران، ابزار قدرتمندی برای بازاریابی به حساب می آید زیرا محصول «افراد واقعی» است و نه چیزی که توسط متخصصان تبلیغات پخته شده باشد. Plated مواد تشکیل دهنده غذاها و دستور پخت آن ها را در اختیار آشپزهای خانگی قرار می دهد. سپس از محتوای تولید شده توسط آن کاربران (مثلا عکس غذایی که پخته‌اند یا ویدئوی پخت آن) استفاده می کند و درواقع مشتریان را بازیگر ستاره فیلم های خودش می کند. او به مشتریان این امکان را می دهد تا خلاقیت خود را به اشتراک بگذارند و سپس پست آن ها را در پیج خودش مجدداً به اشتراک می گذارد تا به مشتریان احتمالی جدید نشان دهند که با دستورپخت های آن ها چه چیزهایی می توانند بپزند. این نوع تعامل با مشتریان باعث می شود حس کنند در یک جامعه مشترک زندگی می کنند. همچنین به مشتریان موجود اجازه می دهد تا موفقیت های خود را جشن بگیرند.

Tasty

Buzzfeed سریال ویدیویی Tasty را در سال 2015 راه اندازی کرد و تا سپتامبر 2016 به سومین حساب ویدیویی پر بازدید در Facebook تبدیل شده بود. هر کدام از این فیلم ها یک جفت دست را نشان می داد که فقط در چند دقیقه غذایی بینظیر می پختند؛ این ویدئوها با استفاده از فیلم های سریع ساخته شده بود که باعث می شد بینندگان سریع دستور پخت را یاد بگیرند و حوصله‌شان سر نرود. غذایی که در آخر پخته می شد، بسیار خوشمزه به نظر می رسید اما باید بگویم Buzzfeed یک برند آشپزی یا رستوران زنجیره‌ای نیست، بلکه یک برند فناوری است. دسترسی گسترده فیلم های Tasty به Buzzfeed کمک کرده است تا برند تجاری‌اش را تقویت کند، در بخش های مختلف تبلیغاتی وارد شود و در عین حال درآمد قابل توجهی از فیلم های اسپانسر بدست آورد.

بازاریابی محتوای مواد غذایی خودتان را ایجاد کنید

ایجاد یک کمپین بازاریابی برای محتوای مواد غذایی نیازمند درک بازار، تعیین اهداف و تهیه محتوای ارزشمند است.

هدف خود را بدانید

همه کمپین های بازاریابی اهداف یکسانی ندارند. ممکن است بخواهید برند تجاری خود را گسترش داده، تجربه کاربر را برای مشتریان موجود غنی کنید، سطح تعامل عمیق تری با مشتریان به وجود بیاورید و یا شرکت خود را به سمت نتایج بهتر موتور جستجو سوق دهید. باید دقیقاً بدانید که چه می خواهید، وگرنه نمی توانید موفقیت خود را ارزیابی کنید.

بازار خود را بشناسید

بازاریابی هدفمند نتایج فوق‌العاده‌ای به شما می دهد. محتوایی که برای خیلی ها جذابیت باشد شاید بتواند دسترسی شما را گسترش دهد اما اگر می خواهید افراد با شما تعامل برقرار کنند، اغلب به تماس شخصی نیاز دارید. اگر می خواهید محتوایی تولید کنید که مستقیماً با افراد خاصی صحبت می کند، باید ابتدا کمی تحقیقات انجام دهید. شخصیت هایی بسازید که ویژگی های مشترک مشتریان موجود شما را منعکس می کند و خود را به جای مشتری قرار دهید؛ از خود بپرسید «به عنوان مشتری واقعاً چه چیزی را باید بدانم؟». اگر فکر می کنید مشتری هایتان می خواهند دستورپخت غذایی را بدانند، روش پخت آن غذا را در اختیارشان قرار دهید تا بتوانید این گونه آن ها را مجذوب خودتان کنید و با آن ها پیوند ایجاد کنید.

روندها را دنبال کنید

از دید کلی به مساول نگاه کنید و حواستان به تغییرات روند بازار باشد. به عنوان مثال، طبق تحقیقات انجام شده توسط CBD Marketing در سال 2017 ، افراد نسل هزاره علاقه ای به رژیم یا غذاهای آماده ندارند. درنتیجه شما هم نباید این گونه غذاها را در محتوایتان قرار دهید.

روی کیفیت متمرکز شوید

محتوای شما باید ارزشمند باشد. خواسته های مشتری را نسبت به نیاز تبلیغاتی خود در ارجحیت قرار دهید. شما می خواهید مشتریان برای کسب اطلاعات به شما مراجعه کنند و به تدریج این باور در آن ها شکل بگیرد که شرکت شما راه حل هایی برای مشکلات آن ها ارائه می دهد. اضاف کردن قالب های محتوایی مانند فیلم، وبلاگ و اینفوگرافی، به هدف قرار دادن بازارهای مختلف و بهبود دسترسی شما کمک می کند.

غذای بیرون‌بر: چیزی برای جویدن

بازاریابی محتوای مواد غذایی می تواند با صحبت مستقیم در بخش بزرگی از بازار، نمایه شرکت شما را تقویت کند. اما یک کمپین قدرتمند به چیزی بیش از مطالب نوشتاری نیاز دارد. اگر می خواهید دستورپخت موفقیت را پیدا کنید، باید محتوای مناسب را در زمانی مناسب، در اختیار مشتریان قرار دهید. سعی کنید به مشتریان خود کمی غذای روح بدهید و کاری کنید که روحشان گرسنه محتواهای شما شود؛ یعنی همیشه منتظر باشند شما محتوای جدید پست کنید.

اشتراک پست

1 نظر

  • oprolevorter
    I've been surfing online more than three hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my view, if all web owners and bloggers made good content as you did, the internet will be a lot more useful than ever before.

ارسال یک نظر

علیرضا کاظمی نیا

درباره نویسنده

من مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه اصفهان در رشته مهندسی فناوری اطلاعات گرفتم. کارشناسی ارشد تجارت الکترونیکی را نیز در همان دانشگاه خواندم. از کودکی استعداد زیادی در زبان انگلیسی داشتم و در 17 سالگی به عنوان جوان ترین مدرس در آموزشگاه زبان گویش شروع به فعالیت کردم. سابقه برنامه نویسی دات نت و طراحی رابط های کاربری وب را دارم. زمینه های علاقه گسترده ای دارم که اکثرا در زمینه روانشناسی و کسب و کار هستند. به طراحی تجربه کاربری، روانشناسی تصمیم گیری، بازاریابی و تبلیغات و استارتاپ ها علاقه زیادی دارم. در ادامه مسیر خود وب سایت آقای مترجم را هم بنیان گذاری کردم و اکنون نیز به عنوان مدیر اجرایی آن مشغول به فعالیت هستم.

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.

ثبت نام طرح رایگان
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود

ثبت نام طرح فردی
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود

ثبت نام طرح گروهی
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود