استراتژی بازاریابی جستجو - ناربو

استراتژی بازاریابی جستجو

(1 رای)
7
100

 بازاریابی جستجو مانند گذشته نیست. به روز رسانی الگوریتم ها و افزایش نشانه ها به تنهایی نمی تواند در افزایش ترافیک سایت موثر باشد.

خوشبختانه همه این تغییرها و به روز رسانی ها برای بازاریاب های دیجیتالی، مانند ما، خبرهای خوبی هستند. چون ما نمی خواهیم با سیستم جستجو قمار کنیم.

هنگامی که شما یک بازاریاب صادق باشید که به دنبال ارایه ارزش واقعی است، بنیان محکمی را پایه گذاری می کنید که منجر به موفقیت بازاریابی جستجو می شود. این گونه است که بازاریابی جستجو می تواند به افزایش ترافیک وب سایت شما و افزایش اعتماد بازدیدکنندگان نسبت به دیگر انواع استراتژی های بازاریابی محصولتان کمک کند.

در این مطلب با روش هایی آشنا می شوید که هنوز مورد استفاده هستند؛ زبانی که با آن سخن می گویید، معیارهایی که با کمک آن ها می توانید موفقیت خود را ارزیابی کنید و نقش های تجاری که بازاریابی جستجو باید ایفا کند.

ابتدا چند اصل پایه را بررسی می کنیم؛ نخست این که سئو میدان وسیعی است که به دو اردوگاه تقسیم شده است.

اردوگاه ساختاری یا فنی؛ افراد در این اردوگاه به جای کیفیت محتوا، بر جزئیات فنی وب سایت تمرکز دارند.

اردوگاه محتوایی؛ افراد این اردوگاه می دانند که چگونه باید محتوای بهینه شده تولید کنند، لینک بسازند و میزان به اشتراک گذاشته شدن در شبکه های اجتماعی را افزایش دهند.

کدام اردوگاه بهتر است؟

هیچ رقابتی وجود ندارد. برای موفقیت در بازاریابی جستجو، به هر دو نیاز دارید. همزمان که به ساخت لینک و بک لینک نیاز دارید، باید متخصص محتوای سئو هم داشته باشید. اما اگر با این همه گوگل محتوای شما را نشان نمی دهد، احتمالا مشکلات فنی دارید. آن گاه به یک تکنسین سئو نیاز دارید.

نکته مهمی که باید همیشه در نظر داشته باشید، این است که سئو کاری نیست که یک بار انجام دهید و تمام شود. صدها و هزاران وب سایت به طور مداوم درحال جنگیدن برای رتبه اول موتور جستجو در کلیدواژه های هدفشان هستند. حفظ رتبه یک مانند بازی کودکانه «پادشاه کوهستان» است.

ممکن است کسی که الان در رتبه اول جستجو قرار دارد را شکست بدهید، اما مطمئنا کسی می آید و شما را شکست می دهد. محتوای وب سایت شما باید بهینه و به روز شود تا دوباره بتوانید در جستجوی موتورها ارتقا بگیرید و بتوانید از جایگاه خود حفاظت کنید. همزمان باید به همه چیز از چشم انداز فنی هم نگاه کنید.

جستجو مدام در حال تغییر است. الگوریتم های گوگل ثابت نیستند. الگوریتم های گوگل بر اساس هوش مصنوعی تنظیم شده اند و هر روز بیشتر یاد می گیرند. قانون ها هم تغییر می کنند. روش هایی که امروز استفاده می کنید، نباید در ماه آینده یا سال آینده هنوز هم استفاده شوند. باید مدام یاد بگیرید و روش هایتان را تغییر بدهید. بر شیوه خاصی پافشاری نکنید. همه چیز را یک فرایند بدانید.

  • تنها راه موفقیت در این بازی، دنبال کردن قوانین بازی است.

جستجو بیش از دیگر روش های بازاریابی رشد کرده است. امروزه باید قانون های جستجو را بدانید. در غیر این صورت ممکن است به جای کمک به برند خود، به آن آسیب بزنید! بیایید روش هایی که امروزه نتیجه بخش هستند را مرور کنیم؛

بازاریابی جستجوی امروز

امروزه جستجو در تلفن همراه انجام می شود

مردم از طریق تلفن های همراهشان جستجو می کنند. پس صفحه وب سایت شما باید در موبایل، تبلت و کامپیوتر قابل دسترسی باشد.

امروزه جستجو ساختاری و فنی است

همان گونه که در بالا اشاره شد، اگر ساختار سایت شما درست نباشد، گوگل حتی شما را نخواهد دید. هنگامی که مشکل ساختاری وب سایت خود را حل کردید، بیشتر تمرکز شما باید بر محتوا و بهینه سازی صفحه ها قرار گیرد. کلید موفقیت در سئو، ساخت صفحه ای بهتر از دیگران است.

گوگل می خواهد برای هر پرسش جستجو، بهترین صفحه را در رتبه اول نشان دهد. پس صفحه شما باید مناسب ترین و نزدیک ترین صفحه به مقصود جستجوگران باشد. چگونه؟ بررسی کنید چه صفحه هایی درباره کلیدواژه های موردنظر شما نوشته شده اند. سپس صفحه خود را ده برابر از آن صفحه ها بهتر کنید. کار ساده ای نیست. نمی توان با یک دکمه این کار را کرد. کار دشوار و طاقت فرسایی پیش رو دارید.

نکته مثبت این است که اگر صفحه شما ده برابر بهتر از دیگران باشد، در رتبه بندی گوگل قرار می گیرید.

ناربو همراه شماست تا بهترین محتوا را تولید کنید و به رتبه اول گوگل برسید.

اشتراک پست

ارسال یک نظر

مریم کریمی

درباره نویسنده

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی هستم. دوره کارشناسی را در دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد را در دانشگاه الزهرا گذراندم. زبان، ادبیات، فرهنگ و هنر کشورهای مختلف برایم جذابند.

 زبان انگلیسی را در موسسه گویش آموختم و هم اکنون درحال یادگیری زبان عربی در کانون زبان ایران هستم.

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.