استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی - ناربو

استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

(0 رای‌ها)
13
0

اگر بازاریابی به معنای قرار دادن اطلاعات کسب و کارتان در محلی باشد که مخاطب در آن حضور دارد، بهترین محل شبکه های اجتماعی خواهند بود.

کسب و کارهای زیادی در برنامه های بازاریابی خود شبکه های اجتماعی را فراموش می کنند. آن ها فکر می کنند تولید محتوا و تبلیغات برای جذب مشتری کافی است. اما می دانیم که اشتباه می کنند.

امروز بیش از 79 درصد از کاربران اینترنت آمریکایی در فیسبوک عضو هستند. از هر ده آمریکایی شش نفرشان اخبار را از طریق شبکه های اجتماعی پیگیری می کنند. بیش از 35 درصد آمریکایی ها از طریق شبکه های اجتماعی به دنبال کار می گردند.

این ارقام در همه جهان با اندک تفاوتی مشاهده می شود. با این اوصاف آیا حضور بازاریاب ها در شبکه های اجتماعی تعجب آور است؟

مشکل این است که حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی آنقدرها که به نظر می رسد، ساده نیست. مسئله فقط پست کردن اطلاعات در فیسبوک و توییتر نیست. در این مطلب اصول اساسی یک برنامه بازاریابی در شبکه های اجتماعی را با هم مرور می

کنیم.

دقت داشته باشید که میان مدیریت شبکه های اجتماعی و مدیریت انجمن های گفتگو تفاوت زیادی وجود دارد. هر دو در زمینه رسانه های جمعی فعالیت می کنند اما تمرکز آن ها بر بخش های متفاوتی است.

روش های بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

در یک چرخه اجتماعی موفق چهار مرحله وجود دارد:

  • گوش دادن
  • تاثیر گذاری
  • شبکه سازی
  • فروش

هرکدام از این چهار مرحله کلید موفقیت در شبکه های اجتماعی هستند.

گام اول: گوش دادن

گوش دادن بینش لازم برای موفقیت در سه گام دیگر را به شما می دهد. گوش دادن به شما کمک می کند استراتژی تاثیرگذار، شبکه سازی قوی و مشتریان بالقوه زیاد داشته باشید و در نهایت فروش را بالا ببرید.

اگر نگران زمانی هستید که در شبکه های اجتماعی هدر می رود، باید بدانید بازاریابی شبکه های اجتماعی به معنای ارتباط مداوم با مخاطبان و مشتریان نیست. بلکه باید چرخه چهار مرحله ای شبکه های اجتماعی را اجرا کنید. این چرخه هزینه های

بازاریابی را به حداقل می رساند. ابتدا به روش های این چهار مرحله مسلط شوید.

مانند هر استراتژی بازاریابی دیگر باید با مخاطبان خود شروع کنید. کلید طراحی یک استراتژی اجتماعی موفق، گوش دادن است. توجه داشته باشید یا نه، مردم در شبکه های اجتماعی درباره شما حرف می زنند و از طریق شبکه های اجتماعی به شما می

رسند. آن ها تجربه هایشان درباره محصولات شما را با هم به اشتراک می گذارند، درباره چیزی که می گویید یا کاری که انجام می دهید حرف می زنند و از شما سوالاتی می پرسند.

گاهی پیام های تشکرآمیز و مثبت دریافت می کنید. گاهی پیام های منفی و انتقاد آمیز دریافت می کنید.

باید به پیام های منفی سریع پاسخ بدهید تا مخاطبان شما بدانند حاضر و در دسترس هستید.

تلفن شبکه اجتماعی شما هرروز به صدا در می آید، اگر پاسخ دهید تاثیر منفی فراوانی در مشتریان بالقوه خواهدداشت. اما هنگامی که پاسخ تلفن را می دهید، واکنش نشان می دهید و جواب مناسبی به مخاطب ارایه می کنید، می توانید با طرفداران و

مخاطبانتان ارتباط بگیرید. مشکلاتی که ممکن است از حضورشان آگاه نباشید را پیدا می کنید و آن ها را حل می کنید.

اهداف گوش دادن در شبکه های اجتماعی:

چرا باید به مخاطب گوش کنیم؟ هنگامی که وارد یک مکالمه اجتماعی می شوید، اهداف شما عبارتند از:

  • اطلاع یافتن از درک عموم مردم از برند شما
  • یافتن موضوعاتی که باید درباره آن ها صحبت کنید
  • درک این که محصول شما به کجا می رود و چگونه با آن برخورد می شود
  • تحقیقات مرتبط با مشتری
  • تحقیقات رقابتی

هنگام گوش دادن به مشتری در شبکه های اجتماعی به پنج نکته توجه کنید:

برند خودتان، جاهایی که اسم شرکت شما استفاده شده،محصولاتتان، هر اطلاعات دیگری که مرتبط با محصول و شرکت شما است

اشتراک پست

ارسال یک نظر

مریم کریمی

درباره نویسنده

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی هستم. دوره کارشناسی را در دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد را در دانشگاه الزهرا گذراندم. زبان، ادبیات، فرهنگ و هنر کشورهای مختلف برایم جذابند.

 زبان انگلیسی را در موسسه گویش آموختم و هم اکنون درحال یادگیری زبان عربی در کانون زبان ایران هستم.

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.