لایه های بینشی برای تولید محتوای کامل

(2 رای‌ها)
207
100

هنگامی که اهداف شما روشن است و تمرکز شما بر جای درستی قرار دارد، گام بعدی این است که اطمینان پیدا کنید تمام بینش های لازم برای ایجاد محتوای مناسب و ارایه آن به افراد مناسب در جای مناسب و زمان مناسب را دارید.
بینش سه لایه اصلی و اساسی دارد. برای ایجاد یک استراتژی جامع محتوا به هر سه این لایه های بینشی نیاز داریم. جایی که هر سه این لایه ها همپوشانی داشته باشند، محتوای کامل شکل می گیرد.

لایه های بینشی

1. بینش برند و بازار

بینش برند و بازار جایگاه برند شما را در بازار کاریتان بررسی می کند. در بازار، برند شما نشانه و معنای چیست؟

  • ویژگی خاص برند شما چیست؟
  • چه چیزی شما را متفاوت و بهتر از دیگران می کند؟
  • چرا مخاطبان بالقوه باید در میان رقیب ها شما را انتخاب کنند؟

در بازاریابی سنتی، آژانس های برند سازی همه انرژی و زمان خود را در همین مرحله صرف می کنند. کار آن ها ارزشمند است و مخاطب خوبی هم جذب می کنند. اما محتوای کامل فقط به برند سازی محدود نمی شود. هنگامی که در پی ایجاد استراتژی محتوای کامل هستیم، باید برند سازی را بیاموزیم، از آن استفاده کنیم و سپس به سمت مرحله های بعدی پیش برویم. محتوای کامل در این مرحله متوقف نمی شود.
نباید فراموش کنیم که تولید محتوا هم در خدمت برند سازی است. هر تکه از محتوایی که شما تولید می کنید، برای پوشش دادن بخشی از قصه برند شما است. هر محتوا آجری است که برای ساختن ساختمان برند از آن استفاده می شود.

2. بینش مخاطب

این بخش هم یکی از بخش های بزرگی است که برندها به درستی مبالغ زیادی روی آن سرمایه گذاری می کنند. بینش مخاطب برای ایجاد فرایند محتوای کامل اساسی و لازم است.
باید توجه داشته باشید که بینش مخاطب مانند بینش مشتری نیست. این بخش به افرادی مربوط می شود که شما می خواهید چیزی به آن ها بفروشید، نه افرادی که چیزی به آن ها می فروشید.
فرایند بینش مخاطب معمولا با داده هایی که از مشتری های فعلی داریم، آغاز می شود. این داده ها معمولا غنی و جزیی هستند و ویژگی های شخصیتی مخاطب ها را بررسی کرده اند. این داده های غنی و جزیی به مرور زمان به دست آمده اند و غنی تر و غنی تر شده اند. اگر چنین داده هایی در کسب و کار شما وجود ندارد، هرچقدر زمان و انرژی برای جمع آوری آن ها صرف کنید، ارزشمند است.
بینش مخاطب آژانس های برند سازی معمولا به ویژگی های دست بالا توجه می کند. عوامل جمعیت شناسی، ویژگی های اجتماعی و اقتصادی و...
هدف نهایی در این مرحله این است که درک عمیقی از مخاطب های خود داشته باشیم:

  • مخاطب های ما چه کسانی هستند؟
  • آن ها چگونه رفتار می کنند؟
  • چه چیزی برایشان جذاب است؟
  • از چه کانال هایی برای ورود به وب سایت ما استفاده می کنند؟
  • دوست دارند برند چگونه با آن ها ارتباط برقرار کند؟
  • چه لحظه هایی برایشان مهم است؟
  • در لحظه های مهم چه نیازها، خواسته ها و احساساتی دارند؟
  • درباره خودشان چگونه فکر می کنند؟
  • آن ها چگونه در بازار شما آگاه می شوند، جستجو می کنند و خرید می کنند؟

نقطه اوج کار ایجاد بینش مخاطب، شناخت ویژگی های مخاطب با جزییات است تا بتوان ایجاد محتوا و انتقال آن را از کانال های صحیح انجام داد.

3. بینش اجرا

قطعه نهایی پازل بینش ها، اجرا است. بینش اجرا به ما کمک می کند که بفهمیم برندها چگونه در حال شکل گیری هستند و مهم تر این که چرا از چنین روشی در حال تکامل هستند.
برای درک این موضوع باید بررسی جامعی درباره تمام فعالیت های انجام شده در زمینه اهداف تعیین شده انجام دهیم. فعالیت ها را با عملکرد رقیب ها بسنجیم و دربرابر معیارهای مشابه مقایسه کنیم.

  • آیا عملکردهای فعلی ما در راستای نیازها و خواسته های مخاطب است؟
  • عملکرد فعلی ما چقدر مرحله به مرحله طراحی شده است؟

با در کنار هم گذاشتن این سه مرحله بینش و بررسی منطقه همپوشانی میان آن ها، می توان به جایگاه ویژه محتوای کامل دست یافت. تیم تولید محتوای ناربو در راه تولید محتوای کامل همراه شماست.

اشتراک پست

ارسال یک نظر

مریم کریمی

درباره نویسنده

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی هستم. دوره کارشناسی را در دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد را در دانشگاه الزهرا گذراندم. زبان، ادبیات، فرهنگ و هنر کشورهای مختلف برایم جذابند.

 زبان انگلیسی را در موسسه گویش آموختم و هم اکنون درحال یادگیری زبان عربی در کانون زبان ایران هستم.

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.

ثبت نام طرح رایگان
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود

ثبت نام طرح فردی
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود

ثبت نام طرح گروهی
همراه عزیز ناربو،

خوشحالیم که مایل هستید جز اولین کاربران سرویس جدید ناربو باشید. امیدواریم این سرویس بتواند مدیریت پروژه‌های ترجمه شما را ساده کند و کیفیت‌ ترجمه‌های شما ارتقا پیدا کند.

لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا برای ارائه اطلاعات تکمیلی با شما تماس بگیریم. همچنین در زمان رونمایی از این سرویس شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می‌شوید و تا 2 ماه امکان استفاده از سرویس با 50% تخفیف برای شما امکان پذیر خواهد بود