توصیه هایی برای تولید محتوا - ناربو

توصیه هایی برای تولید محتوا

(1 رای)
5
100

آیا تولید محتوا فقط به معنای نوشتن محتواست یا نکته ها و فوت های کوزه گری هم دارد؟ مسلما هرکاری فوت کوزه گری خاص خود را دارد! ناربو در این مطلب به نکته هایی اشاره می کند که برای بهبود کیفیت محتوا به شما کمک خواهدکرد.

ساز و کار شرکت های تجاری موفق برای تولید محتوا، جمع شدن دور یک میز و بارش ذهنی است. هرکدام از افراد نظری می دهد و به نکته ای اشاره می کند. یکی به روان بودن مطلب توجه دارد، دیگری به ظاهر مطلب، عکس ها و عددها توجه می کند

و دیگری به هدف مخاطب هنگام جستجو در وب سایت توجه می کند. اما در همه این نکته ها شرکت و سود تجاری در درجه اول اهمیت قرار گرفته اند، هیچ کدام مشتری را اولویت اول خود قرار نداده اند.

بهترین وب سایت ها مخاطب محور هستند. شما به دنبال نشان دادن محتوایی که مخاطب به دنبال آن است، آن هم به شکلی زیبا و حرفه ای هستید. اما وب سایت های مخاطب محور اجازه می دهند مخاطب خودِ واقعی آن ها را ببیند. این گونه است که اعتماد شکل می گیرد.

وب سایت های مخاطب محور دسترسی به مطالب را برای مخاطب ساده تر می کنند. راهی ساده جلوی چشم مخاطب قرار می دهند که انتخاب کند؛ اطلاعات بیشتری می خواهد؟ سوالی دارد؟ به دنبال مطلب خاصی است؟

در این مطلب توصیه هایی برای تولید محتوای بهتر و ارتقای وب سایت می خوانید؛

1. مسیر را مشخص کنید

صفحه های وب سایت را به دسته بندی هایی با نام گذاری های منطقی تقسیم بندی کنید، در منوی خود از نام های استاندارد استفاده کنید. بازدید کننده ها هیچ علاقه ای به حدس زدن ندارند! بازدید کننده ها نمی خواهند منظور شما را تجزیه و تحلیل کنند.

2. از زبان محاوره استفاده کنید

برعکس چیزی که معلم انشای دبیرستانتان گفته بود، هیچ کس علاقه ای به خواندن مطلبی که شبیه یک مقاله دانشگاهی است، ندارد. مطلب وب سایت خود را به گونه ای بنویسید که گویی درحال صحبت کردن با مخاطب خود هستید. از صیغه ها و ضمیرهای مناسب استفاده کنید؛ شما! ما! استفاده از یک لحن دوستانه و اطلاعات دهنده از یک لحن رسمی و سخنرانی مانند بهتر است.

3. از اصطلاحات تخصصی دوری کنید

از اصطلاحاتی تخصصی که برای مخاطب قابل درک نیست، استفاده نکنید. اصطلاحات آشنا و قابل درک به کار ببرید.

4. اطلاعات مرتبط را گردآوری کنید

هنگامی که افراد در وب جستجو می کنند، به دنبال کسب اطلاعات و یافتن پاسخ سوال هایشان هستند. اگر صفحه شما به اندازه کافی مفید نباشد و اطلاعات لازم را ارایه نکند، آن ها به دنبال صفحه دیگری خواهند رفت. از ارایه اطلاعات زیاد و ارایه قیمت ها نترسید. تجربه نشان می دهد وب سایت هایی که از نظر اطلاعاتی غنی تر بوده اند، بیشتر در تبدیل بازدید کننده به مشتری های جدی موفق بوده اند.

5. دست از شعبده بازی بردارید

مخاطب وب سایت به دنبال قمار کردن نیست. همه کارت ها را روی میز بگذارید و اجازه بدهید خودش نتیجه گیری کند. مخاطب از شما توقع دارد که صادق و شفاف باشید. آن ها حقایق را می خواهند و براساس حقایق تصمیم می گیرند.

6. خلاصه ای از کار خود را در صفحه اصلی وب سایت قرار دهید

از آن جا که صفحه اصلی بیشترین بازدید را دارد، باید توضیح دهد که چگونه مشتری ها از محتوا، محصول و خدمات شما بهره مند خواهند شد. اگر مخاطب به سرعت تشخیص ندهد که وب سایت شما چه فایده ای برایش دارد، صفحه را می بندد و می رود.

نکته هایی که امروز مرور کردیم، نکته هایی برای بهبود بخشیدن به محتوای سایت در راستای جذب مخاطب بیشتر بود. تیم تخصصی تولید محتوای ناربو آماده است برای بهبود وب سایت با شما همکاری کند.

اشتراک پست

ارسال یک نظر

مریم کریمی

درباره نویسنده

کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی هستم. دوره کارشناسی را در دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد را در دانشگاه الزهرا گذراندم. زبان، ادبیات، فرهنگ و هنر کشورهای مختلف برایم جذابند.

 زبان انگلیسی را در موسسه گویش آموختم و هم اکنون درحال یادگیری زبان عربی در کانون زبان ایران هستم.

شبکه های اجتماعی ناربو

 
کتابچه

لطفا برای دریافت رایگان کتابچه بازاریابی محتوا اطلاعات خود را وارد کنید.